Sökning: "tv-reklam målgrupp"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden tv-reklam målgrupp.

  1. 1. Adverstories- En studie i berättande tv-reklam

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Nathalie Nilsson; Evelina Tegnborg; [2010]
    Nyckelord :narrative tv-commercial; storytelling; marketing;

    Sammanfattning : Vi hade som avsikt att med denna uppsats undersöka vilka effekter berättande tv-reklam har på konsumenter. Mer specifikt var syftet att studera vad konsumenter kommer ihåg av tv-reklam som är uppbyggd av storytelling, men även hur de beter sig då reklamerna visas och vad som gör berättande tv-reklam intressant. LÄS MER

  2. 2. Webb-TV reklam : Påverkan och synpunkter. Målgrupp unga vuxna i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation, medier och it

    Författare :Sabri Jean Haddad; Carl Idensjö; [2010]
    Nyckelord :Web-television; commercial; internet advertisement; communication; video advertisement; television.; webb-tv; webbannonsering; webb-tv reklam; videoannonsering; reklam;

    Sammanfattning : In this study the authors have explored the new phenomenon Web-TV and what attitude young adults in Stockholm have towards this media and the applied advertisement. Further the study includes search outs of other studies for the authors to draw parallels to compare their result to be able make conclusions. LÄS MER

  3. 3. Stay tuned! : TV-commercial avoidance in a multitasking environment

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Seyamak Arkannia; Gabriella Lundgren; Åsa Stenberg; [2009]
    Nyckelord :Ethnography; media consumption; distractions; multitasking; TV commercials; Etnografi; mediekonsumtion; distraktioner; multitasking; TV reklam;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to, through an ethnographic case study, understand 20-25 year olds‘ multitasking habits when watching TV and to create a framework of the distractions identified for media consumption. Background: The changes in technology and the new possibilities of consuming media creates a need to understand how people in the ages of 20-25 consume media. LÄS MER

  4. 4. TV-reklam utifrån ett retoriskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Mikael Erichsén; Oskar Gustafsson; [2009]
    Nyckelord :tv commercials visual rhetoric; tv reklam visuell retorik;

    Sammanfattning : I vår tid omges vi av reklam nästan överallt. I hemmet till exempel i form av TV-reklam, dagstidningsreklam och direktreklam. På stan till exempel i form av utomhusreklam och flygblad. I SOM-undersökningen 2005 visade det sig att endast 14 procent av de tillfrågade hade en positiv inställning till TV-reklam. LÄS MER

  5. 5. Målgruppsanpassad reklam : Är TV reklamen under bästa sändningstid anpassad till en viss målgrupp.

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Erhan Trsani; Thomas Ghebrehiwet; Mattas Ng; [2008]
    Nyckelord :Målgrupp; Målgruppsanpassning; Reklam; TV-reklam; TV3; TV4; Kanal 5;

    Sammanfattning : Är TV-reklamen anpassade till programmens målgrupp som sänds under bästa sändningstid och vilka skillnader finns det i de olika kanalerna/bolagen när de sänder reklam? Det är just denna frågeställning som ligger till grund för denna uppsats. Utgångspunkten i uppsatsen har varit att se om tittaren får sin reklam anpassad efter sig eller om reklamen bara sätts in oberoende av vilket kön, ålder, intressen som tittaren har. LÄS MER