Sökning: "tv-spel enkät"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden tv-spel enkät.

  1. 1. Produktplacering och omvänd produktplacering som marknadsföringsverktyg för Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Ludvig Stridsberg; [2023]
    Nyckelord :Reverse product placement; Product placement; Video games; Marketing; Survey; Online; Omvänd produktplacering; Produktplacering; Tv-spel; Marknadsföring; Enkät; Online;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt vad Tv-spelare online tycker om omvänd produktplacering (ReverseProduct Placement, RPP) jämfört med vanlig produktplacering. RPP innebär att föra överfiktiva varumärken från filmer, Tv-serier och annan media till verkligheten och sälja verkligamotsvarigheter av produkterna. LÄS MER

  2. 2. Kusliga odjur eller inbjudande varelser? : En undersökning kring manifestationen av kusliga dalen hos antropomorfiska karaktärer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Emil Karlsson; Sigurd Nordberg; [2021]
    Nyckelord :Kusliga dalen; antropomorfism; karaktärsdesign; TV-spel;

    Sammanfattning : Denna studie har utgått från tidigare forskning kring antropomorfism och kusliga dalen-fenomenet. Undersökningens syfte har varit att utröna om fenomenet hos antropomorfiska enheter sker genom kategoriseringssvårighet eller genom realisminkonsekvens. Den har även undersökt vilka fysiska drag och vilka djurarter som orsakar effekten mest. LÄS MER

  3. 3. The Effects of Peripheral Use on Video Game Play

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Niclas Bohman; Kimberly Stinson; [2014]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Video Games; User Interface; Input Devices; Människa-datorinteraktion; Tv-spel; Användargränssnitt; Spelkontroller;

    Sammanfattning : Fourteen volunteers were asked to participate in an experiment, along with answering a survey, toevaluate the performance of three peripherals: the Xbox 360 Wired Controller, a keyboard, and theRock Band Fender Stratocaster Wired Guitar Controller. The participants played a prototype madein Unity, and their accuracy scores were analyzed in R using ANOVA. LÄS MER

  4. 4. Om övande : Undersökning av instrumentalelevers övande

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Per Ericsson; [2013]
    Nyckelord :övning; övande; musikskola; kulturskola; instrumentalspel;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att studera övningsvanor hos elever på en kommunal kulturskola.Detta har gjorts genom en enkät som besvarats av drygt 250 instrumentelever vid enkulturskola. Det finns en stor skillnad mellan hur  mycket tid olika instrumentgrupper läggerned på övande. LÄS MER

  5. 5. Medievåldets påverkan påsjälvkänsla och empati

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Johan Hereora Hummerhielm; Robert Samuelsson; [2012]
    Nyckelord :empati; självkänsla; medievåld;

    Sammanfattning : Uppsatsens övergripande syfte är att få en ökad kunskap om medievåld och dess exponering. En webbaserad enkät har använts där människor av alla åldrar och kön deltagit i studien. Yngsta deltagaren var 18 år och äldsta 61 år gammal. 64 kvinnor och 45 män deltog. LÄS MER