Sökning: "tv-spel konst"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden tv-spel konst.

  1. 1. Kvinnorna och Geralt : En studie av kvinnor i "The Witcher 3: Wild Hunt"

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Emelie Mary Olsson; [2021]
    Nyckelord :representation; representationsteori; den manliga blicken; tv-spel; datorspel;

    Sammanfattning : Hur representeras kvinnor i spelet ”The Witcher 3: Wild Hunt” – ett spel i en medeltida miljö som spelas utifrån ett mansperspektiv? Med hjälp av representationsteori och teorin om ’den manliga blicken’ har detta studerats för att se hur kvinnor representeras och behandlas inom spelet. Genom textanalys har jag granskat vad som sägs och hur det sägs, för att ta reda på hur framställningen av kvinnor ser ut. LÄS MER

  2. 2. Design i det digitala samhället: : En analys av tillgänglighetsanpassning för synnedsatta i Tv-spel

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :David Nilsson; [2021]
    Nyckelord :Digitalt utanförskap. Grafisk design. Funktionshinder. Tillgänglighetsanpassning. Tv-spel. Synnedsättning.;

    Sammanfattning : I denna uppsats analyseras TV-spel från år 2020 utifrån ett tillgänglighetsperspektiv gentemot synnedsatta. Detta för att se hur TV-spelsindustrin hanterar tillgänglighetsanpassning för synnedsatta och för att kunna identifiera de viktigaste funktionerna och designvalen inom området. LÄS MER

  3. 3. Does changing the frequency content of a reverb affect perceived emotion in a video-game?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Oscar Nyberg; [2019]
    Nyckelord :Video game; audio; emotion; reverb; sound design; TV-spel; spel; ljud; ljuddesign; reverb; känsla;

    Sammanfattning : Emotion is a large part of the experience when playing video-games, and sound design can strongly influence the emotional response in players. This study is about the effect reverb, which is part of the sound design, can have on a players perceived emotion. LÄS MER

  4. 4. Musikalisk återvinning : En studie i att komponera om filmmusik till spelmusik

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Jonas Christensen; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med mitt arbete är undersöka huruvida återanvändning av material från tidigare kompositioner kan resultera i en tonsättning med egen originalitet och verkshöjd. Jag valde att koncentrera mig på att skriva soundtrack-musik till rörlig bild, för att inte riktlinjerna jag förhöll mig till endast skulle vara relaterade till musik. LÄS MER

  5. 5. Machinima : Ett kulturellt fält i rörelse

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för studier av samhällsutveckling och kultur

    Författare :Oskar Forsgren; Daniel Nilsson; Christoffer Forsberg; [2010]
    Nyckelord :machinima; social change; computer games; culture; computer; art; game; microsoft; blizzard; convergence; fanfiction; remix culture; Halo; World of Warcraft; machinima; sical förändring; spel; tv-spel; datorspel; blizzard; microsoft; konst; fanfiction; Henry jenkins; Pierre Bourdieu; Lawrence Lessig; Michel Focault; remixkultur; konvergenskultur; konvergens;

    Sammanfattning : I mitten av 1990-talet närmare bestämt 1996 gjordes en film kallad Diary of a Camper. Filmen handlade om en person som satt och lurpassade på sina fiender i ett datorspel. Det som var speciellt med denna film var inte handlingen eller något fantastiskt kameraarbete. LÄS MER