Sökning: "tv-spel målgrupp"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden tv-spel målgrupp.

  1. 1. Spelet Cave Generation : En Studie Om Procedurell Generering i 2D-Plattformsspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Nick Johannesson; Simon Kevin; [2018]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; Game Design; Level Design; Platforming Games; Video Games; Computer Games; Procedurell Generering; Speldesign; Nivå-design; Plattformsspel; Tv-spel; Datorspel;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker olika designval inom datorspel för att skapa intressanta och varierade nivåer som kan tilltala både erfarna spelare och nybörjare inom en av de populäraste fritidsaktiviterna i världen. Att designa en nivå i ett spel är en tidskrävande process, och ett sätt att korta ner på detta arbete är att låta en dator skapa nivåer efter specifika instruktioner, genom en process som kallas för procedurell generering. LÄS MER

  2. 2. ” It’s okay for a woman to be tough and stand up for herself, as long as she looks sexy doing it"   : En semiotisk bildanalys av Sheva Alomar i Resident Evil 5

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Ann-Charlotte Mörk; [2018]
    Nyckelord :TV-spel; Datorspel; Kvinnliga spelkaraktärer; Feminism; Etnicitet; Genus; Representation; Sheva Alomar; Resident Evil; Hegemoni; Male Gaze;

    Sammanfattning : TV – och datorspel har historiskt sätt utvecklats från att ses som underhållning riktat till en yngre målgrupp - till en miljonindustri världen över med spelare i alla åldrar. Som akademiskt studieområde har spel inte uppmärksammats förrän långt senare i förhållande till äldre medieformer likt TV och film. LÄS MER

  3. 3. Kritiken och verkligheten : Datorspel och litteratur och dess olika roller inom kritiken och verkligheten

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Jim Jonsson; [2011]
    Nyckelord :Datorspel; tv-spel; litteratur; böcker; spel; Bourdieu; Forser; Warhammer online; Assassin s Creed 2; Modern Warfare 2; Den förlorade symbolen; Den orolige mannen; Bitterfittan; Henning Mankell; Dan Brown; Maria Sveland; van Dijk; diskursanalys; kritik; recension; DN; SvD;

    Sammanfattning : Kritiken och verkligheten söker utröna skillnader datorspelskritik och litteraturkritik emellan. Mina tankar rörande de två områdena kretsade till en början kring att litteraturkritiken tilläts röra sig mer fritt mellan olika kulturella sfärer medan datorspelskritiken mer hängav sig åt en yngre målgrupp utan referenser till andra kulturyttringar. LÄS MER

  4. 4. ETT LIV I RÖRELSE

    Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)

    Författare :Jonas Henriksson; Goran Ravnjakovic; [2008]
    Nyckelord :Fysisk aktivitet; fysisk inaktivitet och hälsa;

    Sammanfattning : Vår vardag är präglad av skönhetsideal och kroppsfixering och vi bryr oss mer om hur vi ser ut utåt än hur vi mår inåt. Genom fysisk aktivitet kan man åstadkomma en harmoni som får en att må bra med sig själv, vare sig det är att se bra ut eller må bra med sig själv. LÄS MER

  5. 5. Med barnasinnet kvar : En kartläggning av hur Nordisk Film kan marknadsföra sina produkter mot nya marknadssegment

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Magnus Wenger; Jonathan Webb; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats har skrivits i syfte att undersöka hur Nordisk Film, distributören av Sonys spelprodukter i Sverige, kan använda sin marknadsföring för att attrahera nya segment av marknaden. Nordisk Film har sedan en tid distribuerat ett flertal spel, som till sin utformning skiljer sig från majoriteten av det befintliga utbudet på tv-spelsmarknaden. LÄS MER