Sökning: "tvåstegshypotesen"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet tvåstegshypotesen.

  1. 1. “Det är som gjort för att man ska köpa” : En kvalitativ studie som undersöker hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Vendela Telles; Amanda Eliasson; [2023]
    Nyckelord :Opinion leaders; Clothing consumption; Second hand clothing; Values; Identity; Opinionsledare; Klädkonsumtion; Secondhandkläder; Värderingar; Identitet;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att skapa en djupare förståelse för hur kvinnliga studenter uppfattar att opinionsledare påverkar deras klädkonsumtion. Studien undersöker varför den utvalda målgruppen väljer att avstå från att konsumera secondhandkläder. LÄS MER

  2. 2. Spel & Dobbel - på gott eller ont? : En kvalitativ intervjustudie gällande unga människors uppfattning om spelreklam.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Oscar Agius; Simon Forsmark; [2022]
    Nyckelord :Gambling advertising; marketing; gambling; intermediaries; risks; Spelreklam; marknadsföring; penningspel; mellanhänder; risker;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att studera vilken syn unga människor har på spelreklam och hur de anser att spelreklamen framställs, samt hur spelbolagen går tillväga för att marknadsföra sig. Begreppet spelreklam åsyftar i studien marknadsföring för alla typer av penningspel. LÄS MER

  3. 3. Har covid-19 påverkat Sveriges nation branding? : En kvalitativ studie om mottagarens upplevelse av Sveriges sammanlagda krishantering av covid-19 och dess påverkan på Sveriges nation branding

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Filippa Rutgersson; Sayna Oveisikian; [2021]
    Nyckelord :Covid-19; Crisis management; Crisis communication; Nation branding; Perceptions and Ideal types.; Covid-19; Krishantering; Kriskommunikation; Nation Branding; Uppfattning och Idealtyper.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med denna undersökning är att bidra med ökad kunskap om forskningsfälten kriskommunikation och nation branding. Vi intresserar oss för att undersöka mottagarens upplevelse av Sveriges hantering av covid-19 och om det kan komma att förändra människors uppfattningar om Sverige som nation och varumärke. LÄS MER

  4. 4. "Influencers: Framtidens marknadsföringsverktyg" : En kvantitativ undersökning om fenomenet Influencer Marketing

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Josefin Persson Hallström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet till den här uppsatsen är att undersöka hur konsumenters allmänna inställning till influencer marketing ser ut och om Instagram-användare köper produkter som rekommenderas av influencers. Studien har gjorts genom en kvantitativ anonym enkätundersökning på internet. LÄS MER

  5. 5. When communication starts to fade, everything else (un)follows

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Fredrik Karlström; Oliwer Granhagen; [2019]
    Nyckelord :Influencer marknadsföring; trovärdighet; kommunikation; relationer;

    Sammanfattning :   Syfte: Syftet med vår studie är att bidra med mer kunskap och en ökad förståelse för relationen mellan influencers och generation Z på Instagram. Vi vill bidra med mer kunskap om generation Z:s uppfattningar av en influencer, trovärdigheten av sponsrade inlägg och hur det påverkar relationen mellan medieanvändare och influencers utifrån ett konsumentperspektiv. LÄS MER