Sökning: "tvspel"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet tvspel.

  1. 1. Verktyg och metoder för att skapa variation vid implementering av ljud i interaktiv media

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Linus Sydstrand Andersson; [2024]
    Nyckelord :Ljuddesign; ljudproduktion; interaktiv media; tv-spel; datorspel; implementering; immersion; variation; repetition; Wwise; randomisering; realtidseffekter;

    Sammanfattning : Detta arbete har som mål att identifiera grundläggande verktyg och metoder för att skapa variation och undvika repetition i ljud vid implementering av ljud i interaktiv media såsom dator- och tvspel. För att kunna identifiera dessa verktyg och metoder är det viktigt att förstå bakgrundsproblematiken med störande och potentiellt immersionsbrytande spelelement dit repetitiva ljud kan räknas. LÄS MER

  2. 2. Tilting - Hur ilska påverkar prestation i tävlingsinriktade multiplayerspel

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Johannes Ekne; Elliot Sahlberg; [2017]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Tilting är en vanlig term inom världen av tävlingsinriktade tvspel, dock har det inte forskats mycket om ämnet. Syftet med den här studien är att klargöra om folk känner att deras prestation i ett tävlingsinriktat multiplayerspel negativt påverkas av ilska, och vice versa. LÄS MER

  3. 3. The Gaming Classroom : Integrering av datorspel i klassrummet och dess inverkan på kommunikationsförmågor i engelska

    M1-uppsats, Högskolan i Jönköping/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Amanda Tonestam; Sofia Ekström; [2017]
    Nyckelord :Datorspel; engelska; undervisning;

    Sammanfattning : Elevers vardag består till stor del av skärmar. För många elever är datorstolen eller tv-soffan det första de sätter sig i när de kommer hem från skolan. Detta datorspelande har bekymrat en del föräldrar och även lärare. LÄS MER

  4. 4. Creating Human-like AI Movement in Games Using Imitation Learning

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Casper Renman; [2017]
    Nyckelord :imitation learning; games; ai; artificial intelligence; human; human-like; unpredictable ai; copy synthesis; performance; unity;

    Sammanfattning : The way characters move and behave in computer and video games are important factors in their believability, which has an impact on the player’s experience. This project explores Imitation Learning using limited amounts of data as an approach to creating human-like AI behaviour in games, and through a user study investigates what factors determine if a character is human-like, when observed through the characters first-person perspective. LÄS MER

  5. 5. Understanding Pop-culture Tourism : Analysis of incentives for travel behaviour and participation of pop-culture tourism products.

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Anton Eklind; Richard Jake Gracia Tjong; [2016]
    Nyckelord :Popular Culture; pop-culture; film tourism; literature tourism; t.v tourism; video game tourism; comic book tourism; behaviour; incentive; habitus; capital;

    Sammanfattning : This study aims to explain the incentives and travel patterns for people who have consumed popculture tourism. Pop-culture refers to popular products such as video-games, comic-books, literature, film and t.v-shows. LÄS MER