Sökning: "twitter kvalitativ textanalys"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden twitter kvalitativ textanalys.

  1. 1. #Varumärkesskandal #Trending : En kvalitativ textanalys om hur varumärkesskandaler inom modeindustrin uttrycks samt tas emot på sociala medier

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Jonathan Belmonte Lobos; Amanda Issa; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; celebrity marketing; brands; brand image; brand scandal; fashion scandal; digital marketing; Influencer marknadsföring; kändis marknadsföring; varumärke; varumärkesimage; varumärkesskandal; modeskandal; digital marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Influencer- och kändismarknadsföring är idag vanligt förekommande. Många företag använder sig av denna marknadsföringsstrategi för att skapa ett större förtroende för företaget och dess varumärken. En kändis eller en influencer kan såväl stärka en varumärkesimage som försämra det. LÄS MER

  2. 2. Förnuft eller känsla? Vem drar det längsta strået? : En kvalitativ textanalys av Socialdemokraternas och Sverigedemokraternas politiska kommunikation på Twitter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Natasha Isaksson Gordon; Adam Grahn; [2021]
    Nyckelord :Political communication; politics; rhetoric; liberalism; conservatism; ethos; pathos; logos;

    Sammanfattning : This study focuses on how the Sweden Democrats and Social Democrats use different rhetorical styles on Twitter during a three month period before the 2018 election. The purpose of the study is to investigate whether the Sweden Democrats and the Social Democrats' communication on Twitter differs, and whether this can be explained on the basis of conservative and liberal rhetoric. LÄS MER

  3. 3. Så lyckas du på LinkedIn : – En kvantitativ och kvalitativ studie av kommunikation på LinkedIn

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Maria Forsberg; Ludvig Sjöstedt; [2019]
    Nyckelord :Uses and gratifications approach; Content marketing; Influencers; e-WOM; LinkedIn;

    Sammanfattning : Organisationer använder sig ofta av flera olika sociala media för att nå ut till sina målgrupper, då en lyckad kommunikation har visat sig öka omsättningen (Okazaki,Katsukura och Nishiyama, 2007). Men det finns ännu ganska lite forskning om varför viss kommunikation lyckas nå ut med sitt budskap. LÄS MER

  4. 4. En grand mobilisering - En studie om intressenters påverkan på organisatoriska beslut

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Ericsson; William Lind; [2018]
    Nyckelord :Grand Hôtel; mobilization; corporate social responsibility; intangible assets; legitimacy; citizenship; strategy; brand communications; social media; Twitter; strategic communication; stakeholder; Social Sciences;

    Sammanfattning : Mobilization via social media has the power to change organizational strategies and behavior. This study examines what types of communicative strategies stakeholders use to initiate an organizational change via social media. A qualitative textual analysis was conducted, consisting of 449 posts on Twitter and one press release from Grand Hôtel. LÄS MER

  5. 5. The movement continues : En kvalitativ textanalys av Donald Trump ur ett propagandaperspektiv

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Lina Segerström; [2018]
    Nyckelord :Donald Trump; propaganda; twitter; kommunikation; Institute for Propaganda Analysis;

    Sammanfattning : Den 20 januari 2017 tillträdde Donald Trump som USA:s 45e president. Redan under valkampanjen, som Trump gick in i som en politisk outsider, såg vi en ny kommunikationsstil träda i kraft som enligt Enli (2017) bättre kan beskrivas som amatörism. LÄS MER