Sökning: "twitter medie och kommunikationsvetenskap"
Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden twitter medie och kommunikationsvetenskap.
1. Jeffrey Dahmer : ett monster som återuppstått genom fankultur på TikTok
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : In this paper we examine TikTok trends relating to the serial killer Jeffrey Dahmer and the series about him, ”Dahmer – Monster: The Jeffrey Dahmer Story” (Brennan, Murphy 2022). Interest lies in how the fans and anti-fans of the series express themselves through video and text, as well as the role TikTok-creators play in the democratization of the media landscape. LÄS MER
2. "Enough is Enough!" : political engagement on Twitter in the case of Turkey’s withdrawal from the Istanbul convention
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This research analyzes the political engagement of Turkish citizens on Twitter, in which underrepresented groups and individuals search for democratic public space to mobilize against injustice. With this in mind, the study focuses on the civic engagement of Turkish citizens on Twitter with the hashtag #istanbulsözleşmesiyaşatır, which translates to‘istanbulconventionsaveslives’. LÄS MER
3. “Pardon me if I don't weep for your victimhood” : examining the aftermath of deplatformization through influential far-right activists’ framing and alliance-building on Telegram
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This thesis examines the social unfolding of the recent deplatformization of the far-right extremes on Telegram. Leaving prior approaches to moderation behind, this study asks questions around how moderation imprints itself on the complex terrain of meaning and practice, interacts with intensified reflexiveness of the social agents, and leaves affected collectivities changed in unanticipated ways. LÄS MER
4. En svalkande läsk : En kvalitativ innehållsanalys på Pepsis krishantering på Twitter
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Problemformulering och syfte: När en kris uppstår för en organisation är image och ett starkt varumärke en viktig del som lätt kan ta skada av krisen. För organisationer är bilden av varumärket en viktig grundpelare, där det finns begrepp som profil, image och identitet (Larsson, 2014:125-127). LÄS MER
5. Djurgårdens IF - Supporterkultur : identitetsskapande och medieanvändning
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : I denna studie undersöks Djurgårdens IFs supportrars identitetsskapande och medieanvändning med syftet att ge ett nytt perspektiv inom forskning om den svenska supporterkulturens påverkan på individen. Tre kvalitativa intervjuer förs med hängivna fans av fotbollsklubben för att samla in empiriskt material. LÄS MER