Sökning: "twitter språk"

Visar resultat 21 - 25 av 35 uppsatser innehållade orden twitter språk.

  1. 21. Neural probabilistic topic modeling of short and messy text

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Mattias Harrysson; [2016]
    Nyckelord :Topic modeling; Twitter; Latent Dirichlet allocation; LDA; Re-organized LDA; RO-LDA; GMM; Gaussian mixture model; Unsupervised; Machine learning;

    Sammanfattning : Exploring massive amount of user generated data with topics posits a new way to find useful information. The topics are assumed to be “hidden” and must be “uncovered” by statistical methods such as topic modeling. However, the user generated data is typically short and messy e.g. LÄS MER

  2. 22. Winged words from Shakespeare´s tragedy Hamlet in the world of Google texts

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för språk och litteraturer

    Författare :Marianne Wabnik; [2015-10-16]
    Nyckelord :Expression; phrase; quotation; Shakespeare;

    Sammanfattning : This essay explores a selection of famous quotes in Shakespeare´s Hamlet. Almost everyone knows some of them, even people lacking formal literary education. These quotes, which have become winged words or idioms, are discussed. Many phrases and expressions in Hamlet are still used in everyday language, sometimes unconsciously. LÄS MER

  3. 23. Kommunikativa funktioner hos emotikoner i svenska twitterinlägg

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Martina Nyberg; [2015]
    Nyckelord :Emoticons; computer-mediated communication; pragmatics; interaction; Emotikoner; datormedierad kommunikation; pragmatik; interaktion;

    Sammanfattning : Emotikoner är ett vanligt inslag vid datormedierad kommunikation, såsom på den sociala nätverkstjänsten Twitter. Emotikoner tycks ha en vedertagen roll som känslomarkörer i en text, men forskning har visat att de även har andra funktioner av mer pragmatisk art. LÄS MER

  4. 24. Going Real-Time in no time? : – en kvantitativ och kvalitativ studie i hur Sveriges största annonsörer använder sociala medier och Real-Time Marketing.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Daniel Miesenberger de Morais; Oscar Kjellström; [2015]
    Nyckelord :social media; Real-Time Marketing; real time; interactivity; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; reputation; social media; sociala medier; Real-Time Marketing; real time; interaktivitet; Sweden; Telia; Telenor; Comviq; Tre; Coop; Facebook; Twitter; engagement; anseende;

    Sammanfattning : Background: Our daily lives and personal interactions are increasingly featuring social media and social networks in particular. Topics regarding social media, its impact on society at large – both on corporate as well as individual behavior – has been the focus of many research papers. LÄS MER

  5. 25. Kategoriseringar av hen : Genusperspektiv på bruket av hen på Twitter

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för nordiska språk

    Författare :Emil Paulsrud; [2014]
    Nyckelord :hen; Twitter; computer-mediated communication; membership categorization analysis; genus- teori; queerteori; normkritik;

    Sammanfattning : I den här undersökningen tittar jag närmare på hur ordet hen används i interaktioner på Twitter. Jag frågar mig i vilka sammanhang och om vem som hen kan användas i dessa konversationer. LÄS MER