Sökning: "typeface"

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser innehållade ordet typeface.

  1. 1. I Never Learned To Type With Ten Fingers

    Master-uppsats, Konstfack/Grafisk design & illustration

    Författare :Laslo Strong; [2022]
    Nyckelord :typography; blackletter; fraktur; history; calligraphy; typewriting; technology; type design; graphic design; family; typeface; urban; photography; fiction; slash-fiction; Second World War; Polen; Germany;

    Sammanfattning : Luise Schröder founded a private business school in 1910 in Stettin, a city once part of Germany. With a focus on typewriting and stenography, she was a local educator of modern communication. Throughout four generations, her family was impacted by global technological developments and socio-political shifts. LÄS MER

  2. 2. Learning from the Past: The Case of the Weimar Republic : A Proposal for Historical Analysis, Revision and Digitization

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Giulia De Paduanis; [2022]
    Nyckelord :Weimar Republic; Newspapers; Digitization; Press; Textual Analysis; Historical Repetition; OCR Challenges;

    Sammanfattning : In a world in which current events increasingly evoke episodes from the past and former crises, understanding history becomes fundamental in order to build an informed solution strategy. Nevertheless, one should also recognize to leave one’s contemporary judgment and knowledge in the present, while dissecting the past for valuable insights. LÄS MER

  3. 3. Fonts and their correlation to reading speed and information recall

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Fredrik Svanholm; Lucas von Schéele; [2021]
    Nyckelord :fonts; font; typeface; serif; sans-serif; reading; information; recall; ;

    Sammanfattning : Text can be written with various types of fonts, knowing how the fonts affect the reader is advantageous for developers and creators when choosing what font to use when creating consumable media. Researchers have suggested that the results of a font may be affected by the reader's familiarity with it [6]. LÄS MER

  4. 4. Visuell identitet på Instagram : En kartläggning av grafik på second handföretags instagramkonton

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik; Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Maja Carlstein; Kristin Axelsson; [2021]
    Nyckelord :Visual identity; Second hand; Instagram; Visuell identitet; Second hand; Instagram;

    Sammanfattning : Bakgrund Medvetenheten om vår miljöpåverkan och intresset för ett mer hållbart konsumtionssamhälle har ökat. För att uppnå de globala målen för en hållbar utveckling, behöver miljöpåverkan från konsumtionen minska. LÄS MER

  5. 5. Färgens och typografins inverkan på tillförlitlighet till e-handelswebbsidor ur ett konsumentperspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Aino-Maija Markkula; Sally Hansson; [2021]
    Nyckelord :e-commerce; credibility; typography; colour; graphic design; webpage; e-handel; tillförlitlighet; typografi; färg; grafisk design; webbsida;

    Sammanfattning : SyAet med denna studie var a< förstå hur konsumenter i Sverige med olika könsroller och åldrarupplever elektroniska (e-) handelswebbsidor som =llförlitliga baserat på den visuella designen.SyAet besvarades genom a< undersöka färg- och typografins påverkan på upplevd =llförlitlighet före-handelswebbsidor, u=från konsumentens perspek=v. LÄS MER