Sökning: "typiskt utvecklade skolbarn"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden typiskt utvecklade skolbarn.

  1. 1. Inställning till tal och kommunikation hos typiskt utvecklade skolbarn: Utprovning av Självsvarsformulär Om Tal Och Kommunikation

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Sarah Bateman; Maria Söderqvist; [2011-09-21]
    Nyckelord :självsvarsformulär om tal och kommunikation; kommunikativ delaktighet; inställning till tal och kommunikation; typiskt utvecklade skolbarn; validering; communicative participation; attitude topwards speech and communication; typically developed schoolchildren; validation;

    Sammanfattning : An instrument for assessing children's attitude towards speech, communication, and communicative participation suitable for children with cleft lip and palate has been missing in speech- and language pathology. In the present study a new instrument Självsvarsformulär Om Tal Och Kommunikation was tested on typically developed school children. LÄS MER

  2. 2. Dynamic assessment i svenskspråkig kontext : En explorativ studie av sex-sjuåringars narrativa utveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Louise Kristoffersson; [2011]
    Nyckelord :dynamic assessment; narrative abilities; MLE; young school-aged children; dynamic assessment; narrativ förmåga; MLE; yngre skolbarn;

    Sammanfattning : ABSTRACT In standardized tests, culturally and linguistically diverse (CLD) children usually perform at similar level as children with language impairment (LI), largely due to the fact that most standardized assessment tools have been developed on the basis of a monolingual population with mainstream backgrounds. As an alternative to standardized tests, a dynamic assessment approach has been advocated to assess the language abilities of CLD children. LÄS MER