Sökning: "tystlåtna barn"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden tystlåtna barn.
1. förskollärare och "problematiskt" tystlåtna barn : förskollärararens roll och arbetssätt kring tystlåtna barn
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : .... LÄS MER
2. Tystlåtna barn i förskolan : en kvalitativ studie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Föreliggande studie belyser hur pedagoger upplever och bemöter barn som talar lite eller inte alls i förskolan. Studien redogör även för olika metoder pedagoger använder för att stärka kommunikationen med dessa barn. LÄS MER
3. "Oj, när pratade jag senast med honom?" : En kvalitativ studie om pedagogers uppfattningar om tystlåtna barn i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Syftet med följande studie var att ta fasta på pedagogers strategier för att skapa en gynnsam verksamhet för de barn i förskolan som uppfattas vara tystlåtna. Metoden som användes vid datainsamlingen var kvalitativa intervjustudier med verksamma pedagoger. LÄS MER
4. Barns delaktighet, det är väl typ kärnan i vårt arbete : En kvalitativ studie om hur professionen inom socialt arbete förhåller sig till barns delaktighet i utredningar
Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskapSammanfattning : I den här studien undersöker vi hur socialsekreterare som arbetar med barnutredningar inom socialtjänsten förhåller sig till barns delaktighet under utredningsprocessen. De utredningar vi främst fokuserar på i uppsatsen lyder under lagrummet i 11 kap. 1 §, 1 st. i SoL (2001:453). LÄS MER
5. Blyghet med stänk av oro. En intervjustudie om förskollärares upplevelser kring blyga barn
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : SammanfattningSyftet med denna studie är att undersöka hur förskollärare beskriver att de arbetar med barn som de uppfattar som blyga och tillbakadragna. Studien görs med hjälp av en kvalitativ forskningsansats med semistrukturerade intervjuer av fem förskollärare samt litteratur och vetenskapliga artiklar med studier som är relevanta för ämnet och för att undersöka blyghet som forskningsområde. LÄS MER