Sökning: "ulf Johansson"

Visar resultat 1 - 5 av 35 uppsatser innehållade orden ulf Johansson.

  1. 1. Till vem vänder sig Magda, Uffe, Micke och Bettan? : En sociolingvistisk undersökning av Moderater och Socialdemokrater på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för humaniora och samhällsvetenskap

    Författare :Sandra Johansson; [2022]
    Nyckelord :Diskursanalys; sociolingvistik; deiktiska rum; tilltal; omtal; bidrag; skatt; Moderaterna; Socialdemokraterna;

    Sammanfattning : Detta är en sociolingvistisk studie som genom diskursanalys har kartlagt deiktisk närhet i Instagraminlägg, publicerade på fyra politikers Instagramsidor under december månad år 2021 och januari månad år 2022. Även benämning av skatter och bidrag har undersökts i studien, samt vilka samhällsgrupper som påverkas av budskapen i inläggen. LÄS MER

  2. 2. What is the role of pop-up stores in a multichannel environment?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Konstantinos Georgiou; Emmanouil Pyrgarousis; [2021]
    Nyckelord :Multichannel; Pop-up stores; customer experience; retail; customer-brand relationships; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title: What is the role of pop-up stores in a multichannel environment? A study on understanding how pop-up stores affect the experience that customers receive and the relationship they share with retail brands. Supervisor: Ulf Elg Examiner: Ulf Johansson Thesis purpose: The present study aims to investigate the role of the pop-up stores of retailers on the customer experience in a multichannel environment and how this addition can affect the existing relationships between the customers and the retail brands who operate this type of retail stores. LÄS MER

  3. 3. Så gick det för Zlatan i natt - En kvantitativ innehållsanalys av svensk kvällspress rapportering kring utländska fotbollsligor

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation; Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jesper Bernspång; Henric Holmberg; Magnus Johansson; [2020-02-13]
    Nyckelord :soccer; football; sports; national identity; person-orientation; sports journalism; tabloids; Swedish press; Aftonbladet; Expressen;

    Sammanfattning : Aim of thesis: The study aims to investigate in which extent Swedish media reporting around foreign football leagues is person-oriented in general and around Swedish players in particular. To achieve this, theories and research about news valuation, media logic, ethnocentrism and National Sporting Heroes will be implemented. LÄS MER

  4. 4. Vad är framgång? – en jämförelse mellan kommunala och privata bostadsbolag

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Viktor Johansson; Ulf Lindahl; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Föreliggande studie handlar om uppfattningen av framgång och hur det skiljer sig mellankommunala och privata bostadsbolag. Framgång är ett begrepp som används ofta utan någon tydlig definition av vad begreppet betyder och de finns inte en klar definition om vad det är. LÄS MER

  5. 5. A Consumer Study of Chinese Smartphones Influences of Purchase Intention in Sweden

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Natalia Lopez; Tianyao Zhang; [2017]
    Nyckelord :International Marketing; Consumer Behavior; Purchase Intention; Brand Familiarity; Product Quality; Country of Origin; Huawei; Chinese smartphones; marketing strategy.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Title: A Consumer Study of Chinese Smartphones: Influences of Purchase Intention in Sweden Seminar Date: May 31st 2017 Course: BUSN39 Business Administration: Global Marketing Authors: Natalia Lopez Casco and Tianyao Zhang Supervisor: Ulf Johansson Key Words: International Marketing; Consumer Behavior; Purchase Intention; Brand Familiarity; Product Quality; Country of Origin; Huawei; Chinese smartphones; marketing strategy. Purpose: The purpose of this research was to explore the elements that influence purchase intention of Chinese smartphones in Sweden. LÄS MER