Sökning: "umeå 2011"
Visar resultat 1 - 5 av 513 uppsatser innehållade orden umeå 2011.
1. MED KUNSKAPEN I HÄNDERNA : En intervjustudie om digitala och analoga arbetssätt i samverkan inom bild på gymnasiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för estetiska ämnen i lärarutbildningenSammanfattning : Digitaliseringen har varit en del av bildundervisningen inom grund- och gymnasieskolan sedan läroplanerna reviderades 2011. Den digitala tekniken är under ständig utveckling och har inneburit ett stort ansvar för lärare vad gäller undervisning och fortbildning. LÄS MER
2. Ett vakande öga : Övervakningskamerans roll i polisinsatserna vid Skandinaviens dödligaste terrorattentat
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Enheten för polisiärt arbeteSammanfattning : The purpose of this paper is to investigate the role of CCTV, Close Circuit Television, in the police operations during the deadliest terror attacks in Norway; the 2011 Oslo bombing and subsequent Utøya shooting, Denmark; the 2015 Copenhagen Krudttønen Cultural Centre and Synagogue shootings and Sweden; the 2017 Stockholm truck attack. Specifically, this paper aims to explain in what capacity CCTV has contributed to the police operations during the three attacks, as well as to investigate which problems have been noted with CCTV during the police operations. LÄS MER
3. Sustainability performance and market risk. A study of the banking sector
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The financial crisis of 2007-2008 highlighted the societal impacts of bank risk-taking. A strong focus on maximizing profits for shareholders combined with a disregard for, and underestimation of risks led to the downfall of large banks such as Lehman Brothers and multiple other banks getting bailed out by several governments and other banks. LÄS MER
4. A Life Cycle Assessment on the Biodiversity impact of SDG equity funds
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sustainability, a multidimensional concept, consist of various environmental, social, and economic factors. Its fundamental principle is to fulfill the needs of the present without compromising the ability of future generations to meet their own needs. LÄS MER
5. ENTREPRENÖRSKAP I DEN SVENSKA GYMNASIESKOLAN : Hur kan entreprenörskap implementeras inom samhällskunskapen?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : In 2011, the Swedish upper secondary school curriculum underwent a reform, which resulted in entrepreneurship being integrated into all subjects. However, entrepreneurship is not explicitly mentioned in the purpose or central contents of civics, raising questions about how it should be integrated within the subject. LÄS MER