Sökning: "umeå handel"
Visar resultat 1 - 5 av 73 uppsatser innehållade orden umeå handel.
1. Globala indexrevideringars påverkan på svenska småbolags aktiepriser : En eventstudie gällande abnormal avkastning för MSCIs small- och microcapindex
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : En stark trend senaste decennierna är att allt mer kapital allokeras åt passiva strategier, där diverse indexföljande fonder är det mest populära alternativet. En indexfond har som enda uppdrag att spegla utvecklingen av ett underliggande index och kommer som följd investera fondens kapital i de tillgångar som indexet består av. LÄS MER
2. En multidimensionell marknadsstrategi : En kvalitativ studie om svenska e-handlares marknadsstrategiska val under en lågkonjunktur
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Konjunkturen är ett av de mest omdiskuterade ämnena när det kommer till området ekonomi och det diskuteras i alla möjliga sammanhang. Extra stort ljus riktas på området när det kommer till skiften i konjunkturen vilket vi fick uppleva i slutet av 2022 när Sverige gick in i en ny lågkonjunktur. LÄS MER
3. E-HANDEL OCH CONTAINERBOARDMARKNAD UNDER PANDEMIN : En empirisk studie om Covid-19 pandemins effekter på e-handel och dess effekter på efterfrågan på fiberbaserade förpackningsmaterial
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/NationalekonomiSammanfattning : Utbrottet av Covid-19 pandemin hade oförutsedda konsekvenser för vårt dagliga liv. För att skydda befolkningen från smittan fattade myndigheter och politiker i många länder beslut om att på olika sätt begränsa rörligheten i samhället på ett sätt som vi inte har sett i Europa sedan andra världskriget. LÄS MER
4. Konsumentbeteende vid mathandel online : En kvalitativ studie på konsumentbeteende och digital marknadsföring kopplat till mathandel online
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : I dagens digitala samhälle har allt fler konsumenter blivit vana att handla varor online och matvaror är inget undantag. För att livsmedelsföretagen ska kunna attrahera konsumenter att bryta sina traditionella mönster med att handla matvaror i fysisk butik och istället välja att handla online behöver de marknadsföra sig på ett sätt som tilltalar konsumenterna. LÄS MER
5. Förpackningsdesign och dess betydelse inom e-handeln : En studie om hur kvalitet kan kommuniceras online med hjälp av visuella aspekter
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The digitalization has contributed to a large increase in e-commerce during the last few years. The increase of internet shopping means that the customer’s first impression of a product nowadays often occurs online. LÄS MER