Sökning: "unconscious behavior"

Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden unconscious behavior.

  1. 1. Sociala mediers påverkan på Generation Z : En kvantitativ studie om vad som primärt påverkar Generation Z konsumenter på sociala medier vid val av varumärke

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Frida Furst; Oliver Lindh; [2023]
    Nyckelord :Påverkar; Konsument; Varumärke; Sociala medier; Lojalitet; Generation Z;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the study is to identify how Generation Z consumers are influenced by social media when choosing a brand, as they are the only generation that has grown up with the internet as a given. The study also aims to investigate the consumer behaviors that Generation Z have on social media. LÄS MER

  2. 2. Neuroscience app interfaceanalysis.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Lucía Velasco González; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The Neurologyca company received a request from a client, Orange, on how to improve its appinterface, Orange TV, to be more user-friendly. The project's main purpose is to evaluate the userexperience and optimal design of the interface, focusing on qualitative and quantitative research toanalyze the consumer emotional reaction while using the app. LÄS MER

  3. 3. Observationsstudie om normmedvetande förhållningssätt hos pedagogerna i grundskolan, en jämförelse mellan HKK och andra ämnen.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap

    Författare :Manal Hassan; [2023]
    Nyckelord :Norms; norm-critical pedagogy; norm-conscious approach; heteronormativity; privileges; Normer; normkritisk pedagogik; normmedvetande förhållningssätt; heteronormativitet; privilegier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Enligt Skolverket ska skolan aktivt och medvetet påverka och stimulera eleverna till att bli goda samhällsmedborgare genom elevernas utbildning vilken där det ska präglas av öppenhet och respekt för människors olikheter. Inom hem- och konsumentkunskap ska det ges möjligheter att reflektera över normer, jämställdhet och arbetsfördelning i hemmet samt kunskaper om kulturella variationer och traditioner i olika hushåll. LÄS MER

  4. 4. Kan professionella rådgivare hålla sig professionella? : En kvalitativ studie om professionella rådgivares förmåga att hantera börspsykologi i 2022 års börsnedgång.

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Nellie Dicksson; Anna Lennman; [2023]
    Nyckelord :Professional adviser; behavioral finance; overconfidence; herd behavior; disposition effect; Professionella rådgivare; börspsykologi; överkonfidens; flockbeteende; dispositionseffekten;

    Sammanfattning : Background: The year 2022 was eventful and marked by a significant stock market decline. Private investors faced increased pressure to remain calm and not fall into the trap of psychological biases that are particularly destructive during periods like this one. LÄS MER

  5. 5. Time to prime: En studie i auditory & olfactory priming

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Bogestrand; Maria Carlsson; Anton Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Priming; unconsciousness; manipulation; olfactory; auditory; Business and Economics;

    Sammanfattning : New perspectives on how to best market your brand or products is an ever changing subject. A seemingly unnoticed development in the eyes of ordinary people has been that marketing psychology has become more and more potent in the industry of marketers and brand developers. LÄS MER