Sökning: "underklädesreklam"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet underklädesreklam.

  1. 1. ”Sen ser jag boken lite som skräpmat. Man bara trycker ner den för att det ska ta slut fort". En kvalitativ studie om kvinnors uppfattningar om fenomenet Fifty shades of Grey

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Anna Borglin; [2014-02-13]
    Nyckelord :cultural studies; genus; receptionsanalys; Fifty shades of Grey; Romantisk fiction;

    Sammanfattning : Titel: ”Sen ser jag boken lite som skräpmat. Man bara trycker ner den för att det ska ta slut fort". En kvalitativ studie om kvinnors uppfattningar om fenomenet Fifty shades of Grey Författare: Anna Borglin Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. LÄS MER

  2. 2. Vem skapar oss? - En kvalitativ studie om män och kvinnor i underklädesreklam

    L3-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :David Åberg; Niklas Hagenvald; [2014]
    Nyckelord :Objektifiering; marknadskommunikation; underklädesreklam; etik; könsideal; påverkan.;

    Sammanfattning : I resultatet framgår det att det finns tydliga ideal för hur man ska se ut och inte se ut men de upplevs verklighetstrogna och fullt uppnåbara om lite tid och energi läggs ner på kroppen. Dessa ideal påverkar dessutom kvinnor mer än vad de påverkar männen. Även idealen på männen ansågs påverka kvinnor mer än männen själva. . LÄS MER

  3. 3. Liason Dangereuse - en receptionsanalys

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Melissa Schille; [2010]
    Nyckelord :reklam; encoding; decoding; receptionsanalys; stereotyper; tolkningsprocess; ideologi;

    Sammanfattning : Undersökningens syfte är att ta reda på vilka uppfattningar och tolkningar underklädesföretaget Liaison Dangereuse skapar genom sin senaste reklamfilm, ”Sexiness for everyone. Everywhere”, och om dessa uppfattas olika beroende på tolkarens bakgrund. LÄS MER