Sökning: "underlag för utvecklingssamtal i förskolan"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden underlag för utvecklingssamtal i förskolan.
1. Förskollärares syn på barns språkutveckling vid matsituationer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)Sammanfattning : Syftet med studien är att genom några intervjuer belysa hur förskollärare tänker om sin uppgift att stimulera barns språkutveckling. Uitfrån syftet formulerades två frågeställnigar; Hur ser förskollärare på hur de arbetar för att stimulera barns språkutveckling i måltidssituationerna? Hur reflekterar och dokumenterar förskollärare barns språkutveckling i måltidssituationerna? Metoden som används är kvalitativa intervjuer med förskollärare på sex olika förskolor i tre olika kommuner. LÄS MER
2. Förskollärare beskriver utvecklingssamtal : en intervjustudie
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Akademin för utbildning och ekonomiSammanfattning : Syftet med studien var att se hur förskollärare beskriver arbetet med utvecklingssamtal? Metoden vi använde var kvalitativa intervjuer. I studien deltog sex yrkesverksamma förskollärare på tre olika förskolor i Mellansverige. LÄS MER
3. Dokumentation av matematik på förskolan en studie om pedagogers erfarenheter
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : SammanfattningVår studies syfte är att ta reda på pedagogers erfarenhet av dokumentation och dess stödjande roll för utvecklingav verksamheten kring matematik i förskolan.Våra huvudfrågor har under arbetets gång varit: Vad innebär matematik i förskolan enligt pedagogerna? Huranser pedagoger att dokumentationen av matematik kan användas? Hur arbetar pedagoger med dokumentationav matematik? Påverkas verksamheten när pedagoger deltagit i kompetensutveckling i matematik för förskolan?För att undersöka studiens syfte har vi genomfört en enkätundersökning och fyra intervjuer. LÄS MER
4. Mötas eller mätas? En studie om individuella utvecklingsplaner i förskolan
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Detta arbete handlar om hur det som benämns individuella utvecklingsplanerna tolkas och används i förskolorna. De frågor vi sökt svar på är varifrån kravet att införa individuella utvecklingsplaner kommer och vilken innebörd pedagogerna ger dessa. LÄS MER