Sökning: "understanding showrooming"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden understanding showrooming.
1. Showrooming: En växande konsumtionstrend : Värdefaktorer i köpbeslutsprocessen kopplat till showrooming
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Den tekniska utvecklingen har bidragit till ett ökat antal kanaler mellan företag och konsumenter. Detta möjliggör för konsumenter att fritt röra sig mellan dessa kanaler för att skapa och forma dess köpupplevelse efter önskat behov. LÄS MER
2. How Covid-19 affected Omnichannel retailing and the use of Showrooming
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Purpose - The purpose of this thesis is to first describe and secondly to create a deeper understanding of what purpose a store has in omnichannel retailing. It is important to clarify that the study is to be of use for companies as to help them understand their customers' perspective. LÄS MER
3. Nya försäljningskanalers framväxt inom klädhandeln : En utforskande studie inom klädhandeln
Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Logistik och verksamhetsledningSammanfattning : Syfte – Studiens syfte är “Studera dagens köpkanaler för att möta nya trender inom detaljhandeln.”. För att besvara denna studies syfte har tre frågeställningar formulerats: 1. Hur är dagens köpbeteende idag? 2. LÄS MER
4. Showrooming – Displayed and played. : - A case study from a brick-and-mortar perspective
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose - The purpose of this study was to deepen the understanding of how showrooming affect the exploited brick-and-mortar businesses. This was done by investigating an industry characterized by high levels of employee knowledge where the expertise of the personnel create showrooming incentives. LÄS MER
5. Showrooming : Samband mellan kanalattribut, produkttper och friåkningbeteendet showrooming
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problemställning: Konsumentbeteendet showrooming är ett hot mot den fysiska butikens kundlojalitet. För att företag med fysiska butiker ska kunna bemöta detta beteende i deras lojalitetsarbete behöver de veta vad som får konsumenter att engagera sig i detta beteende och varför. LÄS MER