Sökning: "undervisningens struktur"
Visar resultat 16 - 20 av 36 uppsatser innehållade orden undervisningens struktur.
16. Framgångsfaktorer för en likvärdig undervisning för elever med läs- och skrivsvårigheter
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Syftet med föreliggande kunskapsöversikt är att utifrån forskning sammanställa faktorer och möjligheter för att skapa en likvärdig undervisning med fokus på elever med läs- och skrivsvårigheter. För att nå detta syfte utgår översikten från frågeställningen: vilka fram-gångsfaktorer möjliggör en likvärdig undervisning för elever med läs- och skrivsvårigheter i årskurs F-3? En systematisk sökprocess för att hitta adekvata artiklar till valt ämnesom-råde påbörjades. LÄS MER
17. Autism och skrivsvårigheter : En intervjustudie med lärare som undervisar elever med autism
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Sammanfattning Tidigare forskning påvisar att elever med autismspektrumtillstånd (AST) ofta möter svårigheter i skrivandet och att de behöver få specifik skrivundervisning för att utvecklas i sitt skrivande. Studiens syfte var att undersöka och synliggöra lärares uppfattningar och erfarenheter beträffande skrivundervisning för elever med autism. LÄS MER
18. "Vi gör ju det tillsammans och det är det som är den stora vinningen.." : En kvalitativ studie om inkludering inom grundsärskolans musikundervisning i ensemble
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Examensarbetet används för att ge en ökad förståelse hur musiklärare arbetar med elever med funktionsvariationer. Detta undersöks då jag anser att det finns kunskapsluckor inom musiklärarutbildningen över hur undervisningen kan bedrivas för elever med funktionsvariationer. LÄS MER
19. Matematiklärares och speciallärares erfarenheter kring kartläggningar av elevers taluppfattning i årskurs 4
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Nilegren, Joanna & Roslund, Anna (2019). Matematiklärares och speciallärares erfarenheter kring kartläggningar av elevers taluppfattning i årskurs 4. Speciallärarprogrammet, matematikutveckling. Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER
20. Konflikter i skolan : En kvalitativ intervjustudie om samspelet mellan lärare och elev och lärares strategier vid konflikthantering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studie fokuserar på och vill synliggöra fyra olika lärares erfarenheter kring samspelet mellan lärare och elev och hur de hanterar konflikter. I huvudsak granskas hur lärarna upplever att de hanterar konflikter som uppstår i undervisningen. LÄS MER