Sökning: "undervisningsverktyg"
Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet undervisningsverktyg.
1. Digitala undervisningsverktyg i programmering - En kvalitativ intervjustudie över svenska mellanstadielärares val och användande av system
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : En kvalitativ intervjustudie som undersöker vilka faktorer som påverkar mellanstadielärares val och användning av informationssystem för undervisning i programmering. Studien finner att underlättande förhållanden, såsom tillgång till hjälp och fortbildning, samt lärarens eget intresse, är de mest framträdande faktorerna i valet av system. LÄS MER
2. Hälsosamma läromedel? : En jämförande studie om hälsoperspektiv i kursplan och läromedel i Idrott och hälsa
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)Sammanfattning : Under vår lärarutbildning i Idrott och hälsa har vi observerat utbildade lärare i deras yrkesutövande. Efter att ha sett hur lärare i Idrott och hälsa använder sina egna undervisningsverktyg fastnade en tanke hos oss. LÄS MER
3. Etablering och test av ett marteloskop i Vätteskogen, Skinnskatteberg
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : Idag ökar intresset för alternativa skogsskötselmetoder till trakthyggesbruket, och ny kunskap om dessa metoder publiceras med allt högre frekvens av forskarkåren. För att implementera nya metoder i praktiken behövs verktyg som överbygger gapet mellan teori och praktik. Ett marteloskop är ett sådant verktyg. LÄS MER
4. Litteratur som undervisningsverktyg i förskolan : Undervisning av naturvetenskap med Lilla Bokbryggan som utgångspunkt
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Vårt syfte med studien är att bidra med kunskap om hur förskollärare använder sig av barnlitteratur i undervisningen av naturvetenskapliga ämnen. Vi har i denna studie sett närmare på hur förskollärare undervisar om naturvetenskap med projektet Lilla Bokbryggan som utgångspunkt. LÄS MER
5. Hur lärare arbetar med dyslexi - hos flerspråkiga elever och enspråkiga svensktalande elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Denna forskningsstudie handlar om dyslexi relaterat till flerspråkiga elever med dyslexi och enspråkiga svensktalande elever med dyslexi. Fem intervjuer genomfördes med olika verksamma lärare. Intervjuerna genomfördes på två olika skolor där en skola var mångkulturell och den andra skolan hade fler svensktalande elever. LÄS MER