Sökning: "unibet"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade ordet unibet.

  1. 1. Svensk Elitfotbolls partnerskap med Unibet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Pontus Bergström; Daniel Östenius; [2024]
    Nyckelord :Legitimitet; Intressenter; Hyckleri; Spelindustrin; pengar kontra ansvar;

    Sammanfattning : Studien undersöker hur Svensk Elitfotboll balanserar sina intressenters olika intressen i ljuset av partnerskapet med Unibet. Syftet med studien är att utforska och analysera dynamiken samt konsekvenserna av hur Svensk Elitfotboll navigerar bland sina intressenter, med hänsyn till deras legitimitet. LÄS MER

  2. 2. EUs rätt till effektivt rättsmedel och Sveriges reglering av interimistiska åtgärder : En kritisk analys av NJA 2021 s. 147

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Amanda Pårs; [2022]
    Nyckelord :Interimistiska åtgärder; EU-rätt; Unibetmålet; Videoslotsmålet; effektivt rättsmedel; NJA 2021 s. 147; abstrakt normprövning; Factortamemålet;

    Sammanfattning : The right to an effective remedy in Article 47 of the EU Charter of Fundamental Rights obligates the Member States of the European Union to provide effective remedies for the protection of individuals’ rights. Within this framework, Mem- ber States must offer access to effective interim measures when national courts rule on matters of EU law. LÄS MER

  3. 3. Hur arbetar Svensk Elitfotboll (SEF) med sina huvudsponsorer Unibet och OBOS utifrån sin brand identity och hur uppfattas detta genom brand image?

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :David Sax; Jeff Torberntsson; [2021]
    Nyckelord :SEF; Brand Identity; Brand Image; Positioning; Betting; Sponsorship;

    Sammanfattning : AbstractKeywords: Brand image, brand identity, sponsorship, betting, football, branding. Purpose: How does Swedish Elite Football (SEF) work with its main sponsors Unibet and OBOS based on its brand identity and how is this perceived through brandimage? Methodology: The study is based on a qualitative approach. LÄS MER

  4. 4. Bettingbolags sponsring till Allsvenskan och Allsvenska lag : Åsikter från unga svenska män

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Alexander Hamming; [2021]
    Nyckelord :Betting; unga män; sport; sportbetting; sponsring;

    Sammanfattning : Betting on sports is growing at a fast pace.  Betting addiction has today become a public health problem and young people in particular have a greater chance of becoming addicted to betting. Sports teams and leagues all over the world receive large sums of money from betting companies to be associated with them. LÄS MER

  5. 5. Hur idrottsvarumärken påverkas av sponsring från bettingbolag : En jämförande deduktiv studie gällande de svenska elitfotbollsklubbarna och deras supportrar, samt klubbarnas CSR-arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Fredrik Gunnarsson; Adam Withfeldt; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Swedish football teams of today who are playing on an elite level get several tough tasks that they have to go through. It’s not like the good old days, when success on the pitch was everything that mattered. Now is the surroundings equally important. LÄS MER