Sökning: "unicef marknadsföring"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden unicef marknadsföring.

  1. 1. Creating a Socially Responsible Brand Attitude

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ella Huynh; Malin Friberg; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Consumer brand attitude; Congruence; Philanthropy; Corporate Responsibility Integration;

    Sammanfattning : This thesis aims to investigate how consumer brand attitude is influenced by Corporate Social Responsibility (CSR) activities. By drawing on congruity theory and by using the company-cause-customer fit model developed by Gupta and Pirsch (2006) an investigation has been undertaken in order to understand how consumer brand attitude is affected in CSR-related contexts. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring av välgörenhetsorganisationer : – Kampen om din uppmärksamhet

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Olof Näslund; Daniel Wallin; [2011]
    Nyckelord :Välgörenhetsorganisation; marknadskommunikation; varumärke; positionering;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföring av välgörenhetsorganisationer. Författare: Olof Näslund och Daniel Wallin. Handledare: Carina Bärtfors. Kurs: Kandidatuppsats 15 hp i Företagsekonomi nivå III. LÄS MER

  3. 3. Marknadskommunikation och Trovärdighet : En analys av årsredovisningens roll för välgörenhetsorganisationer

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Charlotte Karlsson; Emma Thorell; [2009]
    Nyckelord :årsredovisning; UNICEF; marknadskommunikation; trovärdighet; rädda barnen;

    Sammanfattning : Vi är två studenter som har två olika inriktningar, marknadsföring samt redovisning. Dessa två ämnen har vi vävt samman till en uppsats. Vi har analyserat hur två organisationer, UNICEF och Rädda Barnen, har använt deras årsredovisningar som ett redskap i marknadskommunikationen och även hur utvecklingen skett. LÄS MER

  4. 4. Verkliga känslor, okänslig verklighet : Pathos i marknadsföringen hos icke-vinstdrivande organisationer

    L2-uppsats, Institutionen för svenska, retorik och journalistik

    Författare :Sofia Jonsson; Sturesson Jesper; [2008]
    Nyckelord :Pathos; marknadsföring; icke-vinstdrivande organisationer; unicef; aids; semiotisk analys;

    Sammanfattning : .... LÄS MER