Sökning: "uppåtgående kommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden uppåtgående kommunikation.

  1. 1. Revisorers kommunikation : En studie om den hierarkiska organisationsstrukturens påverkan på den interna kommunikationen och revisionskomfort

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Julia Arlestrand; Zuzanna Biela; [2022]
    Nyckelord :Hierarchical organizational structure; Internal communication; Comfort; Audit operations; Hierarkisk organisationsstruktur; Intern kommunikation; Komfort; Revisionsverksamhet;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har visat på att kommunikation är betydelsefullt för alla organisationer, däribland även för den hierarkiska revisionsverksamheten. Kommunikation beskrivs vanligen som en nyckelfunktion för att utföra en god revision och skapa komfort mellan medarbetare och i sin tur till samhället. LÄS MER

  2. 2. Sjuksköterskans erfarenheter av att vårda patienter med akut smärta : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Emma Alström; Lovisa Alamaa; [2022]
    Nyckelord :Acute pain; care; experience; nurse; Akut smärta; erfarenhet; sjuksköterska; vård;

    Sammanfattning : Bakgrund: Smärta är en av de vanligaste anledningarna till att människor söker akutvård. Smärta kan förekomma i olika smärttyper och de vanligaste är nociceptivsmärta, neuropatisk smärta och nociplastisk smärta. LÄS MER

  3. 3. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Jonasson; Carolina Levinsson; [2020]
    Nyckelord :storytelling; stories; second hand; charity; brand meaning; storytelling; berättelser; second hand; välgörenhet; varumärkesbetydelse;

    Sammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER

  4. 4. Framgångsrika sponsorsamarbeten : En kvalitativ studie om hur sponsorrelationer skapas och bibehålls samt vad som gör ett sponsorsamarbete framgångsrikt

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Christina Norderyd; Gustaf Hedström; [2020]
    Nyckelord :Sponsorsamarbete; sponsring; relationer; kommunikation; framgångsrikt; mål; utvärdering;

    Sammanfattning : De senaste åren har pekat på en uppåtgående trend att investera pengar i sponsring av idrottsföreningar. Sponsring av en idrottsförening är idag ett sätt för företag att marknadsföra sig, samtidigt som det är en viktig inkomstkälla för idrottsföreningarna. LÄS MER

  5. 5. INFLUENCERS- VÄN ELLER FIENDE? - En kvalitativ intervjustudie om hur tonårstjejer uppfattar influencers

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Emma Bergendahl; [2018-09-12]
    Nyckelord :Medialisering; Sociala medier; Identitet; Parasocial interaktion; Social jämförelse; Influencers; Tonåringar; Livsstil; Online Offline;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur tonårstjejer uppfattar influencers. Teori: Studiens referensram tar avstamp i Parasociala interaktionsteorin, Social jämförelse-teorin samt identitetsteorier. Metod: En kvalitativ metod innehållande tre stycken semistrukturerade parintervjuer. LÄS MER