Sökning: "uppåtgående kommunikation"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden uppåtgående kommunikation.
1. Revisorers kommunikation : En studie om den hierarkiska organisationsstrukturens påverkan på den interna kommunikationen och revisionskomfort
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Tidigare forskning har visat på att kommunikation är betydelsefullt för alla organisationer, däribland även för den hierarkiska revisionsverksamheten. Kommunikation beskrivs vanligen som en nyckelfunktion för att utföra en god revision och skapa komfort mellan medarbetare och i sin tur till samhället. LÄS MER
2. Sjuksköterskans erfarenheter av att vårda patienter med akut smärta : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Bakgrund: Smärta är en av de vanligaste anledningarna till att människor söker akutvård. Smärta kan förekomma i olika smärttyper och de vanligaste är nociceptivsmärta, neuropatisk smärta och nociplastisk smärta. LÄS MER
3. Storytelling hos hjälporganisationer : en växande bransch
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Det finns i dagens samhälle en uppåtgående trend när det kommer till att ta socialt ansvar – hos såväl privatpersoner som organisationer. Att agera hållbart är sålunda ett omtalat ämne som debatteras nu mer än någonsin tidigare. Ett sätt att agera hållbart är att konsumera second hand. LÄS MER
4. Framgångsrika sponsorsamarbeten : En kvalitativ studie om hur sponsorrelationer skapas och bibehålls samt vad som gör ett sponsorsamarbete framgångsrikt
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : De senaste åren har pekat på en uppåtgående trend att investera pengar i sponsring av idrottsföreningar. Sponsring av en idrottsförening är idag ett sätt för företag att marknadsföra sig, samtidigt som det är en viktig inkomstkälla för idrottsföreningarna. LÄS MER
5. INFLUENCERS- VÄN ELLER FIENDE? - En kvalitativ intervjustudie om hur tonårstjejer uppfattar influencers
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur tonårstjejer uppfattar influencers. Teori: Studiens referensram tar avstamp i Parasociala interaktionsteorin, Social jämförelse-teorin samt identitetsteorier. Metod: En kvalitativ metod innehållande tre stycken semistrukturerade parintervjuer. LÄS MER