Sökning: "uppdrag och marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 82 uppsatser innehållade orden uppdrag och marknadsföring.
1. Den solitära kommunikatören : En kvalitativ undersökning av hur organisationskultur och verksamhetslogik i den lilla kommunen påverkar förutsättningar till kommunikation och marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna studie är att bidra med förståelse för vad som ger verksamheter inom offentlig förvaltning rätt förutsättningar för att lyckas med sin marknadsföring och kommunikation. Detta genom att studera verksamhetslogik, organisationskultur och varumärkesorientering genom en enkätundersökning och semistrukturerad intervju med den ende kommunikatören i Söderköpings kommun. LÄS MER
2. Sätta pris på elever och andra utmaningar kring elevrekrytering : En kvalitativ studie med fokus på hur gymnasieskolor använder sig av marknadsföring för att rekrytera elever på en konkurrerande skolmarknad samt studie- och yrkesvägledarens roll i detta
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Det fria skolvalet som lagstadgades för 30 år sedan synas nu i debatten om skolmarknadskonkurrens och är extra aktuell i valåret 2022 vilket har lyft frågan huruvida skolan ska vara vinstdrivande eller inte. Skolorna konkurrerar om det minskande elevantalet vilket gör att marknadsföring blir en arbetsuppgift för hela skolan och därmed spelar studie- och yrkesvägledaren en roll som utbildning- och arbetsmarknadsexpert. LÄS MER
3. Den osynliga kompetensen för att främja närvaron i grundskolan : Studie- och yrkesvägledares erfarenheter och perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att bidra till ökad förståelse för studie- och yrkesvägledares roll och deras arbete inom grundskolan för elever med problematisk skolfrånvaro och hur samverkan fungerar med övriga professioner i det elevhälsofrämjande i arbetet för dessa elever. För att kunna besvara studiens frågeställningar har semistrukturerade intervjuer genomförts med sju verksamma studie- och yrkesvägledare i grundskolan. LÄS MER
4. Influencer marketing - marknadsföringsmetod "i samarbete med" marknadsföringslagen?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : As internet has started to grow, more and more tradesmen have started to make use of social media as a platform to market their businesses. A major user of social media are influencers and a new marketing model called influencer marketing has been developed on the internet. LÄS MER
5. Relationskompetens i skolan : En intervjustudie om grundskollärares och blivande specialpedagogers uppfattningar om hur goda relationer till elever skapas, samt hur specialpedagoger kan stödja utvecklingen av lärares relationskompetens
Magister-uppsats, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionenSammanfattning : Denna kvalitativa intervjustudie syftar till att undersöka fyra låg- och mellanstadielärare och fyra blivande specialpedagogers uppfattningar kring relationskompetens och relationsskapande med bakgrund i att tidigare forskning framhäver vikten av goda relationer mellan lärare och elever som fundamentalt för elevernas välmående och lärande (Sabol & Pianta, 2012). Utifrån det relationella perspektivet ses relationerna som kärnan för all mänsklig aktivitet och tjänar därför som teoretisk utgångspunkt. LÄS MER