Sökning: "upper elementary level"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden upper elementary level.
1. Karriärutveckling och skolgång för kvinnor med ADHD : "Inre kaos och osäkerhet på min förmåga då jag alltid strular och aldrig orkar fullfölja något"
Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : En ADHD-diagnos medför svårigheter hos vuxna kvinnor. De går ofta igenom skolan somodiagnostiserade eftersom forskning till övervägande del baseras på hur ADHD-symtomenyttrar sig hos det manliga könet och därför är kvinnornas ADHD svårare att upptäcka. LÄS MER
2. COVID-19 and the Academic Performance in Sweden´s Elementary Schools : Investigating the change in schools´ average merit scores in upper level of elementary education due to the COVID-19 outbreak
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Sweden was one of the few countries in the EU that in most cases decided to keep their elementary schools open during the COVID-19 pandemic. The purpose of this study was to investigate potential outcomes COVID-19 has had on students´ average merit scores as well as group-specific effects across genders and school types. LÄS MER
3. Filmens effekt i teknikundervisning : En studie i hur en film påverkar elevers beskrivningar av elektronikkomponenter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Digitala verktyg dominerar livets alla aspekter nuförtiden. Detta inkluderar naturligtvis utbildningssektorn på alla nivåer. I grundskolans teknikundervisning på högstadiet är det vanligt att se filmer som relaterade till ämnesinnehåll. LÄS MER
4. Alla familjer har väl en mamma och en pappa, eller? : En kvalitativ studie av digitala läromedel där familjer undersöks ur ett heteronormativt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This study examines what kind of families that are portrayed thru a case study on digital educational materials for the upper level of the elementary school. It describes the previous research that exists in terms of family research and norms in the Swedish school. LÄS MER
5. Lärares upplevelse av bedömning och betyg i grundsärskolan och gymnasiesärskolan
Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för lärarutbildningSammanfattning : Studiens syfte är att beskriva en grupp lärare i grundsärskolan och gymnasiesärskolan och deras upplevelser kring betyg och betygssättning, likvärdig bedömning samt om läroplanen upplevs anpassad för denna elevgrupp. I insamling av empirin har ett kvalitativt arbetssätt använts i form av semistrukturerade intervjuer med sju respondenter. LÄS MER