Sökning: "uppföljning av kunder"

Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden uppföljning av kunder.

  1. 1. Digitala mellanhänder – hjälp eller fallgrop i den svenska restaurangbranschen? : En kvalitativ studie om mellanhänders påverkan på kundengagemang och värdeskapande

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emelie Sundin; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Value co-creation; Service dominant logic; Restaurant; Digitala mellanhänder; Foodora;

    Sammanfattning : Digitalisering har gjort att många företag behövt anpassa sin verksamhet mot utvecklingen på marknaden. Plattformar, i form av digitala mellanhänder, har i sin tur tagit ett större spelrum genom att erbjuda företag fördelar som bredare kundbas och ökad synlighet för att bli del av deras nätverk. LÄS MER

  2. 2. How collaboration can promote follow-up and control of products and materials : A framework for collaboration within Circular Procurement

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Selma Boudali; Sandy Madjid; [2022]
    Nyckelord :Circular Economy; Circular Procurement; Collaboration; Follow-up; Take-back scheme; End-of-Life management; Manufacturing industry; Sustainability; Cirkulär Ekonomi; Cirkulära inköp; Samverkan; Uppföljning; Återtagssystem; End-of-Life hantering; Tillverkande industrin; Hållbarhe;

    Sammanfattning : The changing climate is a major driver for transitioning towards a Circular Economy (CE). However, conceptual discussions and business models related to CE are still emerging, thus considered to be inadequate and immature. One way to promote and accelerate a CE is through shifting towards Circular procurement (CP). LÄS MER

  3. 3. Kvalitetssäkring av onboardingprocessen för nya kunder : En kvalitativ fallstudie hos en avdelning på ett företag inom finanssektorn

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknik

    Författare :Jenny Arvidsson; Michaela Wallbom; [2022]
    Nyckelord :culture; customers; division of responsibility; employees; improvement work; leadership; process charts; delaktighet; förbättringsarbete; kultur; kunder; ledarskap; medarbetare; processkartläggning;

    Sammanfattning : This study is conducted at a department, hereinafter referred to as Företaget, at a company within the financial sector. Företaget works for corporate customers and offers car administration to customers who own 20 cars or more in their business. LÄS MER

  4. 4. Miljöutmaningar inom den taktiska inköpsprocessen : En fallstudie hos AMB Industri AB med bidrag från tre andra företag inom medicinteknik

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ellinor Svensson; Medina Kuburas; [2021]
    Nyckelord :Medicintekniska produkter; inköpsprocess; grön inköpsprocess; taktiska inköpsprocessen;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag är det betydelsefullt för kunder att ett företag fokuserar på miljöaspekter, inte bara på den ekonomiska vinsten. AMB, som tillverkar medicintekniska produkter har några miljöutmaningar. LÄS MER

  5. 5. Förbättringsverktyg för små och medelstora företag

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jakob Hake; Richard Johansson; Anders Persson; Samuel Tiderman; Joel Varvne; [2021]
    Nyckelord :logistik; kostnadsbesparing; förbättringsmodell; projektmall; förbättringsarbete; besparingar;

    Sammanfattning : Under de senaste decennierna har konsumtionen av varor ökat stadigt. Med den nuvarande corona pandemin har e-handeln ökat snabbt. På grund av detta har nya och bättre modeller och arbetssätt blivit en nyckelfaktor i de flesta företag för att möta de ökande kraven från kunderna. LÄS MER