Sökning: "uppfattat värde"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden uppfattat värde.

  1. 1. Från plånbok till spelglädje En kvalitativ studie om mikrotransaktioners påverkan på kundvärdet i spel

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lukas Bolin; Samuel Johansson; [2023-08-25]
    Nyckelord :microtransaction; customer value; loot box; battle pass; skins;

    Sammanfattning : Bakgrund: Mikrotransaktioner är en form av betalning där man erhåller en virtuell vara eller tjänst till låga kostnader. Den negativa effekten av mikrotransaktioner som ofta porträtteras av media är ett problem och spelutvecklare står därför inför en utmaning att forma spel som tilltalar alla typer av spelare, både de som är för och emot mikrotransaktioner. LÄS MER

  2. 2. Värdet av frivillig revision : En kvantitativ studie av hur företagen uppfattar värdet av revision och revisorer

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Julia Holck-Clausen; Linn Petersson; [2021]
    Nyckelord :Voluntary audit; core value; added-value; auditor; perceived value; non-audit; Frivillig revision; kärnvärde; mervärde; revisor; uppfattat värde; icke-revisionspliktiga;

    Sammanfattning : Tidigare forskning har identifierat sex olika anledningar som påverkar valet av frivillig revision. Det tidigare forskning inte lägger lika stor vikt vid är icke-revisionspliktiga företagares egna uppfattningar gällande värdet av revision och revisorer i allmänhet Syftet med studien är att förklara hur företags uppfattade värde av revision och revisorer påverkar valet av frivillig revision. LÄS MER

  3. 3. Tolerans, jämlikhet och social rättvisa, vilken roll spelar det interkulturella lärandet? : En studie om hur samhällskunskapslärare i gymnasiet uppfattar interkulturellt lärande.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Daniel Tornberg; [2021]
    Nyckelord :Intercultural teaching; Intercultural learning; intercultural; cultures; teaching; upper secondary school education; civics; didactics; civic didactics; equality; social justice; tolerance; education.; Interkulturellt lärande; interkultur; samhällskunskapsundervisning; samhällskunskapsdidaktik; kultur; jämlikhet; social rättvisa; tolerans; utbildning; gymnasieutbildning. ;

    Sammanfattning : Intercultural learning is an aspect in all matters of teaching, including civics. Although it is not specified “how” intercultural learning should be included or defined in civics. LÄS MER

  4. 4. Prestationsmätning i prenumerationsföretag: : Hur prenumerationsföretag använder prestationsmätning ochpå vilket sätt det bidrar till att förlänga kundernas varaktighet.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Anna Asplund; Martin Fröström; [2020]
    Nyckelord :Subscription model; subscription-based businesses; performance measurement; performance measurement systems; customer value.; Prenumerationsmodell; prenumerationsföretag; prestationsmätning; prestationsmätningssystem; kundvärde.;

    Sammanfattning : Prenumerationsmodellen är inget nytt fenomen, men har på senare tid spridit sig till nya branscher. Modellen har populariserats till följd av bland annat digitaliseringen, den ökade konkurrensen och nya framväxande kundvärden. LÄS MER

  5. 5. Lyssnar du? : En studie om hur informativa ljud- meddelanden uppfattas i apoteksmiljö

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Holming; Beatrice Walerud; [2019]
    Nyckelord :Sinnesmarknadsföring; auditiv stimuli; ljudmeddelande; gemensamt värdeskapande; informationsöverbelastning; sinnesöverbelastning;

    Sammanfattning : På grund av det allt mer utvecklade informationssamhället och nya utmaningar inom den digitala marknadsföringen, finns det ett behov av alternativa lösningar för att nå ut med information till konsumenter på ett effektivt sätt. Denna studie ämnar därför att undersöka om och hur informativa, auditiva stimulin är en effektiv informationskälla att använda i apoteksmiljöer samt hur det påverkar konsumenters upplevelse. LÄS MER