Sökning: "uppfattning av ett varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 181 uppsatser innehållade orden uppfattning av ett varumärke.

  1. 1. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Jonsson; Mathilda Flyrin Engman; [2023]
    Nyckelord :Internkommunikation; Varumärkesidentitet; Varumärkesbyte; Uppköp; Kärnvärden; Meningsskapande; Intervju; Anställda;

    Sammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER

  2. 2. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Hasanein Al Yassiri; [2023]
    Nyckelord :AI; CX; AI CX; artificiell intelligens; AI-investeringar; kundupplevelse; affärsnytta; verksamhetsnytta;

    Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER

  3. 3. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sophie Eliasson; Nellie Hermansson; [2023]
    Nyckelord :Corporate brand; internal brand; internal branding; franchise; Företagsvarumärke; internt varumärke; internt varumärkesarbete; franchise;

    Sammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER

  4. 4. Hållbarhet och varumärke : En analys av Nikeoch H&M:s CSR Strategier

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Rohey Secka; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur Nike och H&M har använt CSR som en kommunikationsstrategi för att bygga starka varumärken genom deras kollektioner “Move to Zero” och "Buttons with Impact”. Syftet var även att undersöka hur deras CSR strategier har nått ut till konsumenterna ur ett konsumentperspektiv. LÄS MER

  5. 5. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Thomas Diös; Alexander Persson; [2023]
    Nyckelord :Social media marketing; social media; Social media marketing activities; trendiness; word-of-mouth; customization; interaction; entertainment; customer loyalty; brand preference; price premium; customer response; brand equity; brand association; Customer based brand equity; brand management; consumer purchase intention.; Marknadsföring i sociala medier; sociala medier; Marknadsföringsaktiviteter på sociala medier; trendighet; ord-av-mun; anpassning; interaktion; underhållning; kundlojalitet; varumärkespreferens; prispåslag; kundrespons; varumärkeskapital; varumärkesassociation; Kundbaserat varumärkeskapital; varumärkeshantering; konsumentköpavsikt;

    Sammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons  Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER