Sökning: "uppfattning av ett varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 181 uppsatser innehållade orden uppfattning av ett varumärke.
1. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER
2. Hur AI-tjänster för kundupplevelser i organisationer kan skapa nytta : en intervjustudie
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Abstract Organisationer investerar numera i artificiell intelligens inom området kundupplevelser, så kallat customer experience, CX. CX är kundernas eller användarnas holistiska uppfattning av ett företag, organisation eller varumärke under hela kundresan, som omfattar planering av köp, genomförande av köp och upplevelsen efter ett köp, i synnerhet kundens köpresa. LÄS MER
3. Internt varumärkesarbete : En kvalitativ studie av ledningens varumärkesarbete i ett franchisebolag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande; Högskolan i Skövde/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Bakgrund: För att bygga ett starkt varumärke krävs det att det interna varumärket genomsyrar hela organisationen. För att lyckas med detta måste företagen arbeta med sitt interna varumärke vilket innebär att de skall behandla sina medarbetare som sina interna kunder. LÄS MER
4. Hållbarhet och varumärke : En analys av Nikeoch H&M:s CSR Strategier
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Studiens syfte var att undersöka hur Nike och H&M har använt CSR som en kommunikationsstrategi för att bygga starka varumärken genom deras kollektioner “Move to Zero” och "Buttons with Impact”. Syftet var även att undersöka hur deras CSR strategier har nått ut till konsumenterna ur ett konsumentperspektiv. LÄS MER
5. Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Kundrespons : En kvantitativ studie om SMMA, Varumärkesassociation och Kundrespons på den svenska energidrycksmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Hur marknadsföringsaktiviteter på sociala medier påverkar Varumärkesassociation och Kundrespons Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi Författare: Alexander Persson & Thomas Diös Handledare: Katarina Arbin Datum: 2023 - januari Syfte: Sociala medier är en viktig kanal för företag att marknadsföra sig genom i dagens samhälle. Hur företag går tillväga i sin kommunikation på sociala medier är minst lika viktigt då det kan påverka kundens uppfattning och respons av varumärket, vilket kan vara avgörande för varumärkens framgång och överlevnad. LÄS MER