Sökning: "uppfostran konsekvenser"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden uppfostran konsekvenser.
6. Vi bestämmer över vårt barns utbildning : En systematisk litteraturstudie gällande bestämmanderätten till barns utbildning och förflyttningen till friskolor
L3-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : ABSTRACT Denna studie behandlar problematiken gällande vem som bör ha det yttersta ansvaret för barns utbildning: skolan eller föräldrarna. Forskning visar att föräldrars önskan om befrielse från specifika undervisningsinslag för sina barn är ett växande faktum. Denna önskan bemöts emellertid med skepsis från Skolverkets håll. LÄS MER
7. Bristande självhävdelse och självständighet : En studie av neurosbegreppet hos Tora Sandström
Magister-uppsats, Institutionen för idé- och lärdomshistoriaSammanfattning : Inna Sevelius: Bristande självhävdelse och självständighet: En studie av neurosbegreppet hos Tora Sandström. Uppsala universitet: Inst. för idé- och lärdomshistoria, magisteruppsats, vårtermin, 2010. LÄS MER
8. Elever med beteendeproblem : En studie om lärares erfarenheter av utagerande elever
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Syftet med uppsatsen är att undersöka hur lärare mot de tidigare skolåren beskriver och hanterar sitt arbete med elever med beteendeproblem med fokus på ett utagerande beteende. Vidare är syftet att ta reda på vilka orsaker lärare anser ligger till grund för beteendet samt få inblick i beteendeproblemens pedagogiska konsekvenser. LÄS MER
9. Skolans Fostrande Roll En studie kring arbetsmetoden "Bra Val"
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : AbstractKnutsson, Henrik (2008). Skolans Fostrande Roll, En studie kring arbetsmetoden ”Bra Val”School´s Educating Role A survey about the method Making Good Choice Examensarbete 15 högskolepoäng, SÄL 3:2, Lärarutbildningen, Malmö högskolaI min undersökning har jag försökt ta reda på hur eleverna på ett individuellt utformat program i Malmö, uppfattar arbetet med den individuella bedömningen av genomförandet av lektioner som vi kallar Bra Val. LÄS MER