Sökning: "uppgradering av kund"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden uppgradering av kund.

  1. 1. Optimering av slutflöde i produktionslina : Produktion av bakaxelbryggor hos Scania Luleå

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Tobias Wahlroos; [2022]
    Nyckelord :kapacitetsökning; arbetsförhållanden; produktion; transport; lean production; socioteknik;

    Sammanfattning : Scania operates in a rapidly changing industry. Technical innovations, environmental requirements and green fuels are just some of the factors that force the transport sector to constantly develop in step with the environment. This is also the case at Scania Luleå and is reflected in the production of rear axle housings to trucks and buses. LÄS MER

  2. 2. Miljömässigt perspektiv vid utbyte av reparerbara asynkronmotorer

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Ronsten Viktor; [2021]
    Nyckelord :Induction motors; Maintenance; Environmental perspective; Carbon footprint; Asynkronmotor; Underhåll; Miljömässigt perspektiv; Koldioxidavtryck;

    Sammanfattning : Under de senaste 35 åren har en förändring skett inom branschen med service och reparationer av elektriska motorer, där nu allt färre omlindningar och reparationer genomförs. Antalet aktörer i branschen minskar successivt, och under de senaste 10–15 åren har sammanslagningar av flera mindre verkstäder inneburit att ett fåtal företag numera dominerar marknaden. LÄS MER

  3. 3. Challenges with Successful Marketing : A study to identify challenges and opportunities with introducing services of value-added-sales to customers within the prevailing steel manufacturing industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Amanda Edlund; Evelynne Geiger; [2020]
    Nyckelord :Marketing strategies; steel manufacturer; value-added-sales; upgrading a customer; product-based; service-oriented; marketing; sales performance; communication.; Marknadsföringsstrategi; ståltillverkare; mervärdesförsäljning; uppgradering av kund; produktbaserad; serviceorienterad; marknadsföring; försäljningsutveckling; kommunikation.;

    Sammanfattning : Marketing is an essential part of the overall organization when it comes to introducing a company’s new offerings to the market. Therefore, customers need to be informed and aware of the company’s entire portfolio to be able to make correct decisions that benefit them. LÄS MER

  4. 4. Potential measures and improvements in energy consumptions regarding ventilations systems with heat recovery

    M1-uppsats, KTH/Byggteknik och design

    Författare :Suat Uludag; Helmut Diliwi; [2019]
    Nyckelord :Ventilation System; System upgrade; Heat recovery; Energy consumption; Ventilationssystem; Systemuppgradering; Värmeåtervinning; Energianvändning; Energiförbrukning;

    Sammanfattning : The ventilation system is in itself a huge necessity in our everyday life as it provides sufficient amount of fresh air to our indoor climate, while it simultaneously circulates the residing air pollutants out of the building. Although, for this to be made possible, large amounts of energy is required to be consumed, which in turn leads to an increased energy cost. LÄS MER

  5. 5. Faktorer som påverkar beslut att inte uppgradera verksamhetens IT-system : En fallstudie av en Drupal- och Windows-användande organisation

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Tobias Berndtsson; [2018]
    Nyckelord :uppgraderingar; affärssystem; beslut; förpackad programvara; kritiska framgångsfaktorer; efter-införandet;

    Sammanfattning : I en miljö med kontinuerlig förändring står organisationer inför utmaningen att bestämma när eller om de ska investera i uppgradering av informationsteknologi. Att uppgradera befintlig informationsteknologi till en nyare version kan för många verka självklart, men i vissa fall väljer ändå organisationer att inte genomföra tillgängliga uppgraderingar   Studien består av två beslutsfattanden rörande uppgraderingar av två olika systemtyper i samma organisation. LÄS MER