Sökning: "upphovsman"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade ordet upphovsman.

  1. 16. Ett metallskrin från 1500-talet : En studie kring proveniens och ikonografi

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Malin Ekborg; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The purpose with this essay is to describe, analyze and interpret a Renaissance casket. The provenience is not very clear. A great part of my investigation is therefore focused on the task to find more information about the origin of this item. LÄS MER

  2. 17. Låtfabriken : En studie av upphovspersoners identifiering med sitt arbete i produktionsmusiksektorn

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Sebastian Alm; Max Axelsson; Denice Marquez Larsson; [2016]
    Nyckelord :Composer; Copyright; Economic rights; Production music; Work and identity; Stim; Epidemic Sound; Upphovsperson; Upphovsman; Kompositör; Upphovsrätt; Ekonomiska rättigheter; Produktionsmusik; Arbete och identitet; Filmmusik;

    Sammanfattning : Den här rapporten syftar till att undersöka hur upphovspersoner som sysselsätter sig med produktionsmusik identifierar sig med sitt komponerande och arbete, detta med hjälp av de organisationerna som de försörjer sig genom. De två organisationerna är STIM, Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå, eller Epidemic Sound. LÄS MER

  3. 18. ”More Than a Feeling” : En kvalitativ studie om hur synkronisering kan stärka en artists varumärke.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Edward Eriksson; Mohammed Hindi; Marcus Michaylov; [2016]
    Nyckelord :Reklammusik; Filmmusik; Rörlig bild; Reklam; Synkronisering; Artist; Upphovsman; Upphovsperson; Image; Identitet; Varumärke; Kongruens; Relationer; Musikbranschen; Sell-out; Promotion; Co-branding.;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med denna uppsats är att genom en kvalitativ studie förstå hur artister och dess representanter inom den svenska musikbranschen kan stärka en artist varumärke genom synkronisering av musik, samt vilka aspekter som borde beaktas vid synkroniseringen. Metod Denna uppsats är genomförd med en kvalitativ metod med deduktiv ansats, med vissa inslag av induktiv ansats. LÄS MER

  4. 19. Coopetition - Hur ser den ut på den svenska filmmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joel Gröön; Kaveh Sarvari; [2016]
    Nyckelord :Coopetition; Samarbete; Konkurrens; Filmbransch; Produktionsbolag;

    Sammanfattning : I dagens ekonomi räcker det inte att beskriva aktörer på marknaden som samarbetande eller konkurrerande. Företag både samarbetar och konkurrerar med samma företag, vilket kräver ett mer dynamiskt begrepp för att beskriva situationen - detta begrepp är coopetition. LÄS MER

  5. 20. Faktorer för logistiklokalisering som utgår ifrån tre dimensioner av hållbar utveckling : En studie ur ett regionalt utvecklingsperspektiv

    M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för Industriell utveckling, IT och Samhällsbyggnad

    Författare :Robert Johansson; Christoffer Lövgren; [2016]
    Nyckelord :Warehouse localization; sustainable development; sustainable transports; sustainable siting factors and decision model; Lagerlokalisering; hållbar utveckling; hållbara transporter; hållbara lokaliseringsfaktorer och beslutsmodell;

    Sammanfattning : Bakgrund: Anläggningslokalisering är för de flesta organisationer ett strategiskt beslut och traditionellt sett har dessa beslut beserats på kostnadsorienterade modeller. Dessa modeller kan beskrivas som matematiska eller faktorvärderande. LÄS MER