Sökning: "upplevd säkerhet"

Visar resultat 1 - 5 av 65 uppsatser innehållade orden upplevd säkerhet.

  1. 1. Tidig personcentrerad och strukturerad rehabilitering för patienter med höftfraktur på en ortogeriatrisk avdelning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Annica Bark; [2023-01-30]
    Nyckelord :Occupational Therapy; Hip fracture; participation; rehabilitation;

    Sammanfattning : Bakgrund En höftfraktur sker plötsligt och leder ofta till begränsningar och beroende i personliga aktiviteter i det dagliga livet (P-ADL). Nedsatt P-ADL påverkar ofta patienters upplevelse av hälsa. Nedre påklädning och dusch är aktiviteter som oftast är svåra att klara efter att ha drabbats av höftfraktur. LÄS MER

  2. 2. Perceived Liveliness Impact on Sense of Safety : A Study on Women’s Perceived Safety in Human-Lacking Urban Environments through Virtual Reality

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Ebba Rovig; [2023]
    Nyckelord :Perceived liveliness; women’s perceived safety; natural surveillance; street attributes; presence of others; virtual reality; urban environments; Upplevd livlighet; kvinnors uppfattade trygghet; naturlig övervakning; gatuattribut; närvaro av människor; virtuell verklighet; urbana miljöer;

    Sammanfattning : Denna avhandling undersökte förhållandet mellan urbana attribut och upplevd livlighet och dess effekt på kvinnors upplevda säkerhet. Med utgångspunkt i teorier om naturlig övervakning [6] och vikten av att ha andra människor närvarande för att öka kvinnors säkerhet [17], utvärderades fysiska gatuattribut som förutspåddes öka miljöns livlighet. LÄS MER

  3. 3. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Digital bank; förtroende; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  4. 4. Röstassistenters typ av röst i autonoma fordon och dess påverkan på tillit och situationsmedvetenhet : En studie om hur feminina och maskulina röster hos röstassistenter påverkar förares situationsmedvetenhet och upplevda tillit till autonoma fordon

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Frida Karlsson; Jennifer Andersson; [2023]
    Nyckelord :Autonomous vehicles; situational awareness; trust; voice assistant; type of voice; auditive interface; Autonoma fordon; situationsmedvetenhet; tillit; röstassistent; rösttyp; auditivt gränssnit;

    Sammanfattning : Utvecklingen inom fordonsindustrin går mot autonoma fordon, och som effekt av det behöver både säkerhet och samhällets acceptans öka. För att öka säkerheten i autonoma fordon behöver föraren vara situationsmedveten, vilket kan uppnås genom en röstassistent i fordonet. LÄS MER

  5. 5. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Digital bank; Trust; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Integrity Risk; Digital bank; förtroende; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Percieved Risk; Digital Trust Model; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER