Sökning: "upplevelse av feedback"

Visar resultat 1 - 5 av 200 uppsatser innehållade orden upplevelse av feedback.

  1. 1. Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Eva-Lisa Blom; Victor Hildesson; [2024]
    Nyckelord :change process; communication; leadership; feedback; employee perspective; resistance to change; förändringsprocess; kommunikation; ledarskap; feedback; medarbetarperspektiv; motstånd till förändring;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Medarbetarnas förståelse – avgörande för framgångsrika förändringar Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Eva-Lisa Blom och Victor Hildesson Handledare: Emilia Kvarnström Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med studien är att öka förståelsen för hur medarbetare upplever en förändringsprocess på arbetsplatsen. Med fokus på kommunikation, ledarskap och medarbetarnas möjlighet till att komma med feedback, förväntas studien ge svar på hur dessa faktorer påverkar medarbetarnas upplevelse av förändringen, och hur brister i dessa kan skapa motstånd. LÄS MER

  2. 2. Formativ bedömning sett ur ett elevperspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Maria Lundström; Jonas Parkman; [2023-07-05]
    Nyckelord :Formativ bedömning; Feedbackskymmande faktorer; Bedömningsrelaterad stress; Elevperspektiv; Bedömningsparadigmet;

    Sammanfattning : Det finns flertalet studier som visar att formativ bedömning är ett användbart verktyg för elevers lärande i skolan. Ett inte lika utforskat område är hur elever ser på och talar om den formativa bedömningen och hur verktyget används av olika lärare i olika klassrum och får en påverkan på elever. LÄS MER

  3. 3. Badge It Up : The Effect of Gamification on Online Survey Response

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Kim Siebeneicher; Edit Söderqvist; [2023]
    Nyckelord :Gamification; badges; online survey; motivation; volunteer; non-profit organisation; Gamification; medaljer; onlineenkät; motivation; volontär; ideell organisation;

    Sammanfattning : Collecting qualitative feedback from volunteers is essential but challenging for non-profit organisations. Gamification has been used in different contexts to try to improve users’ motivation, but has presented mixed results in the context of online surveys. LÄS MER

  4. 4. EcoBot : study design and development of a persuasive FSM-free Chatbot for energy saving

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Francesco Milano; [2023]
    Nyckelord :chatbot; context management; persuasive strategies; domestic energy saving; smart appliances; sustainability.; chatbot; kontexthantering; övertygande strategier; hushållsenergibesparing; smarta apparater; hållbarhet;

    Sammanfattning : This study presents the development and evaluation of a conversational agent, EcoBot, designed to inform users about their energy habits and persuade them to save more energy when at home, to help fight climate change and energy waste. To reach this goal, three persuasion strategies were first identified: Feedback, to give users personalized suggestions based on their habits, Goal Setting, to set and track consumption goals for the user’s domestic appliances, and Social Comparison, to compare the user’s consumption with that of others. LÄS MER

  5. 5. Juice påverkan på spelarens upplevelse : En studie om överflödig visuell och audiell feedbacks påverkan på spelarens upplevelse i ett 2D-actionspel

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :James Ståhl; Panagiotis Athanasiadis; [2023]
    Nyckelord :Juice; PXI; 2D-spel; excessive positive feedback; datorspel;

    Sammanfattning : Juice inom digitala spel är ett väldebatterat ämne bland spelskapare och spelforskare som omfattar hur audiell och visuell feedback kan komma att påverka spelarens upplevelse. Då begreppets definition kan skilja sig från person till person är det i denna studie definierat som “överflödig feedback i situationer när en spelares agerande utlöser flera icke-funktionella reaktioner”. LÄS MER