Sökning: "upplevelsebaserat lära"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade orden upplevelsebaserat lära.

  1. 1. Learn by Doing Psychology

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Simon Jonsson; [2023]
    Nyckelord :Active learning; classroom material for psychology; experiential learning;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to review material from the scientific field of psychology and where appropriate adapt it to experiential and active learning classroom experiences. The study is conducted in order to meet the Swedish curriculum for gymnasium and the courses Psychology 1 and 2. LÄS MER

  2. 2. Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Malin Larsson; [2022]
    Nyckelord :farm-based education; educational farms; experiential learning; embodiment; embodied learning; outdoor education; animal-assisted education;

    Sammanfattning : There seems to be something missing in the modern school. An increasing number of students face difficulties in the traditional classroom setting, some cannot attend school at all, and a worrying number of students fail to leave school with approved grades, with potentially detrimental effects on their future lives. LÄS MER

  3. 3. ”Ut och utforska och upplev!” : En kvalitativ studie om hur pedagoger inom I Ur och Skur-förskolor tar tillvara utomhusmiljön i undervisningen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Elise Backlund; Anna Eskilsson; [2020]
    Nyckelord :utomhuspedagogik; i ur och skur; undervisning; utomhusmiljö;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur pedagoger inom ”I Ur och Skur”-förskolor tar tillvara utomhusmiljön i undervisningen. Till syftet hör två frågeställningar där avsikten är att ta reda på hur pedagoger resonerar kring utomhusmiljön som ett didaktiskt redskap i undervisningen samt vilka aspekter som blir betydelsefulla vid undervisning utomhus. LÄS MER

  4. 4. Att lära genom tiden : En analys av Kalmar läns museums tidsresor och dess pedagogiska värde utifrån Gagnés nine events of instruction

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Kim Ebenhart; [2016]
    Nyckelord :Historia; tidsresor; rollspel; upplevelsebaserat lärande;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to examine the educational value of time travel role-play organized by Kalmar läns museum and how the method relates to the current curriculum Lgr11. This is done by examining the method using Gagné´s events of instruction and applying two theories represented by Vygotskij and Dewey. LÄS MER

  5. 5. Elevers erfarenheter och upplevelser av friluftliv : En kvalitativ studie med killar i årskurs 7

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionen

    Författare :Palm Kristofer; [2016]
    Nyckelord :Outdoor living; Outdoor education; Outdoor activities and Physical Education.; Friluftsliv; idrott; skola; elever och pojkar.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to find out what experience of outdoor activities, known as friluftsliv  in Sweden, pupils have and shed light on the perceptions they have about outdoor living. The study is based on focus group interviews with a total of ten guys in the seventh grade in primary school. LÄS MER