Sökning: "upplevelsebaserat lärande förskolan"
Visar resultat 6 - 9 av 9 uppsatser innehållade orden upplevelsebaserat lärande förskolan.
6. Dagis++ : En brygga mellan konkret och abstrakt matematik genom spel
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetikSammanfattning : Under observationer av den nuvarande läro-spelsmarknaden upplevde vi att den nuvarande speldesignen som nyttjas inte använder spelmediets potential. Detta gjorde att vi började fundera hur spelmediet kan användas bättre för lärande? Vi fann i David A. LÄS MER
7. "Helt klart skogen" : Pedagogers syn på barnens-, pedagogens-, och miljöns roll för utveckling, lek och lärande i mötet med naturen i förskolan
M1-uppsats, Stockholms universitet/Barn- och ungdomsvetenskapliga institutionenSammanfattning : Syftet med studien var att undersöka pedagogers syn på förskolebarns vistelse i naturmiljö. Undersökningen utgick från kvalitativa intervjuer, insamlade berättelser från pedagoger med ett eget naturintresse, om vilken betydelse naturvistelse kan ha för barns utveckling, lek och lärande. LÄS MER
8. Utomhusmiljön på förskolan : ur ett lärandeperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Sektionen för lärande och miljöSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur pedagoger i förskolan beskriver att de använder utomhusmiljön som lärandemiljö. Vår studie utgår från en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. Vi har intervjuat sex förskollärare från olika förskolor. LÄS MER
9. Det snackas om utomhuspedagogik
Kandidat-uppsats, Sektionen för lärarutbildning (LUT)Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att söka efter olika uppfattningar som pedagoger har om utomhuspedagogik i skolans tidigare år och i förskolan. Uppsatsen har en socialkonstruktionistisk ansats, vi menar att det är i språkliga interaktioner uppfattningar om världen skapas. LÄS MER