Sökning: "upplevelseekonomi"

Visar resultat 16 - 20 av 30 uppsatser innehållade ordet upplevelseekonomi.

  1. 16. Färjestad BK: Hur man bör öka den totala kundupplevelsen

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för företagsekonomi

    Författare :Kenneth Li; Adam Forsström; [2012]
    Nyckelord :Företagsekonomi Marknadsföring Upplevelse Färjestad BK Ishockey Publik Arena Sport Sportmarknadsföring Elitserien Varumärke Relastionsmarknadsföring Strategi Publiksnitt;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur markandsföringen ser ut i dagsläget för Färjestad BK, ta fram förslag på förbättringar och ändringar angående marknadsföringen och upplevelsen för att uppnå en vändning på en negativ trend. För att få fram information till uppsatsen valdes två respondenter, en representant från Färjestad BK respektive Wolfpack, i form av personliga djupgående intervjuer. LÄS MER

  2. 17. Det goda livet i Äppelriket: om bilden av den mytiska landsbygden i matrelaterad marknadsföring för regionen sydöstra Skåne

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Therese Häggqvist Sjösvärd; [2011]
    Nyckelord :myt; landsbygd; platsmarknadsföring; konsumtionssamhället; upplevelse; turism; webbmarknadsföring; semiotik; destination; mat; ekologiskt; tradition; idyll; autenticitet; Social Sciences;

    Sammanfattning : In the life in the consumer society experiences and tourism tends to become more important. With mass production as a major part of society the material assets are not enough to fulfil the consumers needs. This is why the experience economy has become increasingly important. LÄS MER

  3. 18. Hotell Badjäflar : att uppleva sjuttiotalet på nytt

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi; Ämnesavdelningen för företagsekonomi

    Författare :Johanna Hellbom; Madelene Svanberg; [2010]
    Nyckelord :experience economy; experience industry; storytelling; experience environment; scene; individual experience; customer satisfaction; commitment; personell; upplevelseekonomi; upplevelseindustri; storytelling; upplevelserummet; miljö; individuell upplevelse; kundtillfredsställelse; engagemang; personal;

    Sammanfattning : Vi utforskar begreppet upplevelseekonomi och hur vi har hamnat i vad en del forskare anser vara Upplevelsesamhället. Ett samhälle där de basala behoven är uppfyllda och där vi söker minnesvärda och självförverkligande upplevelser. LÄS MER

  4. 19. En gymnasieskola : – en upplevelse?

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Zetterholm; [2010]
    Nyckelord :Upplevelseekonomi; Vasaskolan; John Bauergymnasiet; upplevelser; marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte:   Syftet med uppsatsen är att undersöka om en vardaglig affärsverksamhet kan använda eller redan använder teorierna inom upplevelseekonomi idag/i framtiden för att nå framgång och utveckling. Metod:   Jag använder både kvalitativ och kvantitativ data i form av intervjuer och en enkätundersökning. LÄS MER

  5. 20. Att uppleva Washington Capitals : ett framgångsrikt företag inom upplevelseekonomin

    Magister-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Sophia Burman; Joa Elfsberg; [2010]
    Nyckelord :experiences; events; experience economy; experience industry; sporting events; entertainment venue; upplevelseekonomi; upplevelseindustri; upplevelser; evenemang; idrottsevenemang; evenemangsarena;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka hur Washington Capitals strategiskt arbetar för att skapa upplevelser i samband med hockeymatcherna och deras kringarrangemang. Hur skapar Washington Capitals upplevelser? Finns det något att lära av deras upplevelsestrategi? Kan Washington Capitals arbetssätt kopplas till teorier om upplevelseekonomi?   Metod: Sekundärdata i form av tryckta källor och böcker, tidigare uppsatser och artiklar. LÄS MER