Sökning: "upplevelser av att arbeta med musik"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden upplevelser av att arbeta med musik.
1. Vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet : En kvalitativ studie om förstelärares villkor för professionell utveckling
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)Sammanfattning : Denna studie syftar till att synliggöra förstelärare inom musiks upplevelser av deras förutsättningar för professionella praktiker och deras uppfattning om professionell utveckling. Genom en kvalitativ intervjustudie utfrågas tre individer. Studien använder ett hermeneutiskt perspektiv som utgångspunkt. LÄS MER
2. Bildämnet som kulturell brygga : En kvalitativ studie av svenska bildlärares upplevelser kring interkulturalitet.
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie undersöker fyra olika bildlärares upplevelser av interkulturalitet i skolan. Studien undersöker deras upplevelser med hjälp av kvalitativa intervjuer som hölls över Zoom. Lärarna hittades genom ett forum där de fick volontera för att bli intervjuade. LÄS MER
3. Begränsningar för ett gränslöst skapande : En undersökning av hur begränsningar påverkar mitt skapande och kreativitet
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/MusikhögskolanSammanfattning : I denna undersökning har jag skrivit och producerat låtar med olika begränsningar, i syfte att se hur dessa påverkar min kreativitet och mitt skapande. De begränsningar jag undersökte var begränsning i antalet tillåtna element i en produktion och begränsning i mängden tid tillåten att skriva och producera en låt. LÄS MER
4. "Hallå, hör du mig?" : Sångpedagogers upplevelser av klassisk sångundervisning på distans
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälleSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka klassiska sångpedagogers upplevelser av distansundervisning i enskilda lektioner i klassisk sång. Fyra pedagoger som är verksamma vid gymnasieskolor i Stockholm har intervjuats. Den sociokulturella teorin har använts i studien som teoretiskt perspektiv. LÄS MER
5. Bildämnet som kulturell brygga : En kvalitativ studie av svenska bildlärares upplevelser kring interkulturalitet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)Sammanfattning : Denna studie undersöker fyra olika bildlärares upplevelser av interkulturalitet i skolan. Studien undersöker deras upplevelser med hjälp av kvalitativa intervjuer som hölls över Zoom. Lärarna hittades genom ett forum där de fick volontera för att bli intervjuade. LÄS MER