Sökning: "upplevelser konsumtion"
Visar resultat 11 - 15 av 87 uppsatser innehållade orden upplevelser konsumtion.
11. Tonsillit hos hund : en uppföljande studie av tonsillektomi
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Tonsillit är en svensk veterinärmedicinsk problematik som vanligtvis ses hos jakthundar. Hundarna behandlas oftast genom flertalet långvariga medicinska behandlingar innan veterinärer rekommenderar tonsillektomi. LÄS MER
12. Tillgängligt mode för alla? : Hur kvinnor upplever och hanterar storleksexkludering
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Idag pågår en diskussion om huruvida en typ av konsumenter exkluderas i modeindustrin och möjligheterna kring att få en bredare inkludering av större storlekar och varierande kroppstyper i modebranschen. Tidigare studier som har utförts på kvinnor med större storlek visar att det finns stora svårigheter att kunna visa upp och vara sitt sanna jag när det normativa modet och samhället inte tillåter det. LÄS MER
13. Snabbt, smidigt och enkelt : En användarundersökning om användares upplevelser av bildelningstjänster
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Kollaborativ konsumtion och bildelningstjänster är två fenomen som under de senaste åren blivit allt mer populära som ett sätt att bemöta hållbarhetskrisen. Bildelningstjänster är en form av kollaborativ konsumtion och är ofta drivna av kommersiella krafter. LÄS MER
14. Offentlig upphandling i Sandvikens kommun : -en studie om ökad hållbarhet vid inköp
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/MiljövetenskapSammanfattning : Under 2018 betalade Sveriges myndigheter, kommuner och regioner ut totalt 847 miljarder kronor till privata företag och av dessa kan 800 miljarder kopplas till offentliga upphandlingar. Den summan uppgår till ca 20% av Sveriges Bruttonationalprodukt. LÄS MER
15. Att hyra lycka: En kulturanalytisk studie om konsumenters affektiva upplevelser vid konventionell klädkonsumtion och vid konsumtion av hyrkläder
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : To Rent Happiness: A cultural analytical study about consumers’ affective experiences of conventional clothing consumption and consumption of rented clothes, Klara Ekstrand The purpose of this study was to investigate consumers’ affective experiences of conventional clothing consumption and renting of clothes and how these experiences affected consumers’ willingness to engage in access-based fashion consumption. The research was mainly conducted by using digital observations and interviews with customers of two different subscription services for renting everyday clothes: It’s Re:Leased and Hack Your Closet. LÄS MER