Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Att uppleva regn genom landskapsarkitektur : två gestaltningsförslag i Karlfeldtsparken, Stockholm

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Maria Burén; [2021]
    Nyckelord :regn; vatten; upplevelse; landskapsarkitektur; design; sensorisk; arkitektur; sinnen; väderdesign;

    Sammanfattning : Vi tenderar att stanna inomhus när det regnar. Det är sällan vi använder våra parker och torg när regndropparna börjar att falla, och det är också relativt sällan det går att använda en park eller ett torg när det regnar. Många av våra gemensamma utemiljöer är gestaltade för att användas vid uppehåll och sol. LÄS MER

  2. 2. Från gårdsbutik till upplevelse- En studie om hur företag på landsbygden skapar upplevelser kring sin verksamhet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Alexandra Sundell; Isabell Davidsson; [2014]
    Nyckelord :Upplevelseekonomin; sinnesupplevelser; entreprenörskap; landsbygdsturism; Business and Economics; Agriculture and Food Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Från gårdsbutik till upplevelse – en studie om hur företagare på landsbygden skapar upplevelser kring sin verksamhet. Författare: Isabell Davidsson och Alexandra Sundell Nivå: Kandidatuppsats i Service Management, VT 2014 Institution: Institutionen för Service Management, Lunds universitet, Campus Helsingborg Handledare: Erika Andersson Cederholm och Carina Sjöholm Nyckelord: upplevelseekonomin, sinnesupplevelser, entreprenörskap, landsbygdsturism. LÄS MER

  3. 3. Ett spel för galleriet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fabian Thomasson; Sandra Sjögren; [2014]
    Nyckelord :in-store communication; Experiences; Dramaturgi; Konsumentbeteende; Upplevelser; Butikskommunikation; consumer behavior; dramaturgy.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Butikernas kommunikativa roll i samhället har förändrats. Med förändrade villkor inom handelsbranschen skapas nya förutsättningar för att leverera värde till kunder genom strategisk kommunikation. Upplevelseskapande som forskningsområde blir därför allt viktigare. LÄS MER

  4. 4. Upplevelseskapande genom de fem sinnena : En studie om Tolv Stockholm

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Elnaz Amiri; Ronnie Westlund; [2014]
    Nyckelord :Sensory marketing; Senses; Experience; Sinnesmarknadsföring; Sinnen; Upplevelse;

    Sammanfattning : Syfte: I denna studie har vi undersökt hur Tolv Stockholm använder sig av sinnesmarknadsföring för att skapa en upplevelse och om det har den önskade effekten på besökarna. Metod: Denna kvalitativa studie baseras på primär och sekundär data. LÄS MER

  5. 5. En studie om gästers upplevelseskapande på designhotell utifrån servicelandskapsperspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Natalia Pazinich; Tobias Haraldsson; [2013]
    Nyckelord :Servicelandskap; upplevelseskapande; designhotell; frontpersonal; välmående; Social Sciences;

    Sammanfattning : Servicelandskapsmodeller har, sedan år 1992, använts för att förklara hur gäster upplever den fysiska miljön på ett serviceföretag. Sedan Bitner skapade den första servicelandskapsmodellen har dock många forskare kompletterat denna modell för att ge en mer fullständig bild av servicelandskapet. LÄS MER