Sökning: "upplevt värde"
Visar resultat 11 - 15 av 131 uppsatser innehållade orden upplevt värde.
11. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER
12. Att skapa eller att inte skapa User Generated Content : En kvantitativ studie om användares engagemang på digitala plattformar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den ökade närvaron på digitala plattformar har gett konsumenter möjligheten till ökat inflytande och påverkan längs hela värdekedjan. Genom att konsumera, bidra och skapa innehåll på digitala plattformar är User Generated Content (UGC) ett verktyg för användare att vara delaktiga i värdeskapandeprocessen. LÄS MER
13. Konsumentbeteende inom mode under en tid av hög inflation : En kvalitativ studie som utforskar modekonsumenters upplevda värde och engagemang
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : I kontexten av ekonomiska förändringar har skiftande konsumentbeteenden betydelse. Ett exempel är att den höga inflationen i Sverige har medfört ett förändrat konsumentbeteende gällande behov och köp av icke-nödvändiga varor som modeprodukter. LÄS MER
14. Varumärkeslojalitet inom hotellbranschen : En kvalitativ studie på svenska fritidsresenärer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Aim: The aim of the study is to examine which factors affecting hotel brand loyalty among Swedish leisure- travelers are the most central. Previous studies regarding hotel brand loyalty are lacking on the Swedish market, and therefore a research gap has been identified. LÄS MER
15. No Business Value without Change Management : Case Study: Implementation of a Digital Tool
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This study explored the challenges faced by enterprises in adapting to the rapid digital transformation driven by Industry 4.0 technologies. Evaluating there turn on investment and measuring the business value of digital solutions can be difficult. LÄS MER