Sökning: "upplevt värde"

Visar resultat 6 - 10 av 131 uppsatser innehållade orden upplevt värde.

  1. 6. E-handelföretagens arbete med agil marknadsföring och värdesamskapande under inflationstider i skönhetsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jovana Arsovic; Zerina Imamovic; [2023]
    Nyckelord :E-handelsföretag; Skönhetsbranschen; Kristider; Inflation; Marknadsföringsstrategi; Värdesamkapande; Agil marknadsföring; Integrerad marknadskommunikation; Varumärkeskännedom; Business and Economics;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker hur e-handelsföretag har upplevt och påverkats av inflation vilka marknadsföringsstrategier de använder samt hur de har arbetat med värdesamskapande under inflationen mellan åren 2020 till 2023. Studien fokuserar på inflationstider men bidrar till forskningen om kriser. LÄS MER

  2. 7. Revisionens värde ur ett klientperspektiv : En kvalitativ studie om gapet mellan klientens förväntningar ochupplevelse med en revision

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fredrik Arvidsson; Tommy Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Audit; expectation gap; gap; expectations; perceived value; Upper Echelon Theory; core value; added value; corporate management; CEO; CFO; client perspective; Revision; förväntansgap; gap; förväntningar; upplevelser; Upper Echelon Theory; kärnvärde; mervärde; företagsledning; VD; Finansdirektör; klientperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Revision har en framstående roll ur ett samhällsekonomiskt perspektiv, och har under sin framväxt möjliggjort samhällets ekonomiska framfart. Men i samband med denna framväxt har ett gap uppstått mellan klienters förväntningar och upplevt värde med en revision. LÄS MER

  3. 8. Valet av streamingtjänster : Vilka faktorer har störst påverkan på konsumenters intention att behålla en streamingtjänst?

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Eric Carlsson; Mahmoud Khwaiter; [2023]
    Nyckelord :Streamingtjänster; upplevt värde; emotionellt värde; socialt värde; funktionellt värde; monetärt värde; användarvänlighet;

    Sammanfattning : Då marknaden för streamingtjänster för film och serier växt markant de senaste åren har intresset ökat för att förstå vad som motiverar konsumenter att prenumerera på och behålla en streamingtjänst framför andra. Studien ämnar undersöka vilka faktorer som är av störst betydelse i konsumenters val av streamingtjänst, samt undersöka vilka dimensioner av upplevt värde som har en positiv påverkan på intentionen att behålla en tjänst. LÄS MER

  4. 9. Konkurrensfördelar inom industri 4.0: är hållbarhet hållbart? : En kvalitativ fallstudie för att förstå om företags önskade värde och kunders upplevda värde sammanlänkar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Oliver Andersson; Malte Hallgren; [2023]
    Nyckelord :konkurrensfördel; industri 4.0; hållbarhet; värde;

    Sammanfattning : Titel: Konkurrensfördelar inom industri 4.0: är hållbarhet hållbart? - En kvalitativ fallstudie  för att förstå om företags önskade värde och kunders upplevda värde sammanlänkar.  Författare: Oliver Andersson & Malte Hallgren  Handledare: Jean-Charles Languilaire  Bakgrund: Industri 4. LÄS MER

  5. 10. Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker : Medförde pandemin nöjdare kunder?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Patrik Burman; Theres Gauffin; [2023]
    Nyckelord :Service quality; customer satisfaction; amusement parks; COVID-19; Servicekvalité; kundnöjdhet; nöjesparker; COVID-19;

    Sammanfattning : Titel: Konsumenters upplevda servicekvalité på svenska nöjesparker – Medförde pandemin nöjdare kunder? Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Patrik Burman och Theres Gauffin Handledare: Peter Ek Datum: 2023 – juni Syfte: År 2020 stängde alla nöjesparker i Sverige för att minska risken för smittspridning av COVID-19. Studiens syfte är att analysera och jämföra den upplevda servicekvalitén vid införande av restriktioner för att minska smittspridningen av COVID-19 på nöjesparker i Sverige. LÄS MER