Sökning: "uppsats ämne marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 55 uppsatser innehållade orden uppsats ämne marknadsföring.

  1. 6. Att köpa en livsstil : en kvalitativ studie om studenters upplevda konsumtion och medieanvändning

    L1-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Fredrica Mattsson; Pontus Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Influencer; Instagram; modern konsumtion; studenter; smak; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med vår uppsats är att beskriva och redogöra för hur kvinnliga studenter i Lund upplever sina konsumtionsvanor i relation till den marknadsföring som bedrivs på Instagram år 2019, samt vad som anses vara god smak på Instagram bland urvalsgruppen. Vår uppsats lyfter fram tidigare forskning, tar upp Pierre Bourdieus teori om kapital, smak, habitus, fält och Colin Campbells tankar om hedonistisk konsumtion samt presenterar resultatet utifrån fem djupintervjuer med kvinnliga studenter. LÄS MER

  2. 7. En jämförelse av turistbilder med fokus Småland

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Emmelie Lindskog Swedin; [2020]
    Nyckelord :Småland; Bildbanker; turiststudier; visuell kommunikation; Tyskland; marknadsföring; representation; lantlighet; image bank; stock photography; tourism studies; marketing; rural;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar ämne turiststudier och bildbanker med koppling till porträtteringen av Småland utifrån ett tyskt och ett svenskt perspektiv. Syftet med uppsatsen är att se ett resultat kring huruvida det finns skillnader i hur hemsidor med svensk eller tysk målgrupp porträtterar Småland. LÄS MER

  3. 8. Vägen från platsvarumärke till det fysiska rummet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Hanna Maleus Larsson; [2019]
    Nyckelord :platsvarumärke; samhällsplanering; Lund; Brunnshög; MAX IV; ESS;

    Sammanfattning : Sedan en tid tillbaka arbetar flera länder, regioner och större städer med platsvarumärke. Detta används till marknadsföring av sin plats men även för att framhäva det som karaktäriserar eller är unikt för platsen. Idag syns platsvarumärken på kommunen och mindre städer. LÄS MER

  4. 9. Ideellt arbete – En form av konsumtion?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Göthe; Fredrik Sandberg; Gustav Pärson; [2019]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Att konsumera ideellt arbete - En kvalitativ studie om prosumption och ideellt arbete Seminariedatum: 2019-01-17 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Filip Göthe, Fredrik Sandberg och Gustav Pärson Handledare: Peter Svensson Nyckelord: Prosumption, konsumtion, Symboliskt kapital, habitus, ideellt arbete Syfte: Uppsatsens syfte är att bidra med ny kunskap till forskning om prosumption genom att undersöka studentlivet vid Lunds Universitet ur ett omkonceptualiserat prosumptionsperspektiv där producenter även konsumerar. Metod: En kvalitativ uppsats har genomförts med ett inslag av hermeneutistiskt fenomenologiskt perspektiv. LÄS MER

  5. 10. Hur arbetar Tesla för att nå ut till sin publik?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Kandefelt; Henrik Thystrup Svantesson; Martin Wesström; [2018]
    Nyckelord :Sociala medier; Retorik; Brand Community; Tesla; Marknadsföring; Social media; Rhetoric; Marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Title:​ How is Tesla reaching their audience? Seminar date:​ 31 may 2018. Course:​ FEKH29, Degree Project Undergraduate level, Business Administration, Undergraduate level, 15 University Credits Points Authors:​ Andreas Kandefelt, Henrik Svantesson and Martin Wesström. LÄS MER