Sökning: "uppsats varumärke identitet"

Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade orden uppsats varumärke identitet.

  1. 1. Musiktjänsters visuella identitet : Kvantitativ studie med inriktning på visuella element och färg

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Magnus Nordin; Lovisa Granlund; [2022]
    Nyckelord :Streamingtjänster; Visuella Element; Musik; Färgpsykologi; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Den visuella identiteten är en viktig del i skapandet av ett varumärke. Den är utformad för att tilltala sinnena, skapa en igenkänningsfaktor och för att förstärka det unika genom att kombinera olika element (Wheeler, 2013). LÄS MER

  2. 2. Immaterialrättslig due diligence och företagsförvärv - Undersökningspliktens omfattning vid en immaterialrättslig due diligence

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Oliver Titikic; [2022]
    Nyckelord :Immaterialrättslig due diligence; Due diligence; Företagsförvärv; Undersökningsplikt Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Summary The purpose of this thesis is to examine and describe the buyer's duty to investigate the company's intellectual property. Intellectual property can have a significant meaning for a commercial company, the intellectual property can also be the core of the company. Intellectual property is divided into four central laws. LÄS MER

  3. 3. En fallstudie på Travis Scott visuella aspekter på Instagram

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för design

    Författare :Ludvig Worge; Tobias Thorell; [2022]
    Nyckelord :Samarbete; logotyp; varumärke; visuell identitet; travis scott;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att ur ett designperspektiv undersöka och analysera hurartisten Travis Scott kommunicerar sitt varumärke genom sin visuella identitet.. Iuppsatsen använder vi oss av en kvantitativ innehållsanalys där vi analyserar 100stycken inlägg från artistens profil på den sociala plattformen instagram. LÄS MER

  4. 4. Det platsbundna varumärket : En uppsats om hur företag kopplar varum'rket till plats och hur detta påverkar varumärkesidentiteten.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Gustav Ebertsson; Oliver Dimic; Linus Bergström; [2020]
    Nyckelord :Plecebranding; branding; place; identity; placeidentity; brandidentity; placebrandidentity; Platsvarumärken; varumärke; plats; varumärkesidentitet; identitet; platsvarumärke; platsvarumärket; platsidentitet;

    Sammanfattning : Bakgrund - Varumärken fungerar som en bro mellan konsumenter och företag, skapar relationer, och sammanfattar det företaget står för i konsumentens sinne. Det är viktigt för företaget att varumärket säger rätt saker, och företaget måste vårda identiteten i varumärket. LÄS MER

  5. 5. Uppsala - Sveriges bästa cykelstad : Länken mellan identiteten som cykelstad och varumärket cykelstaden

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Jonna Malmback; [2019]
    Nyckelord :city branding; place branding; city branding; place branding; platsidentitet; cyklism; cykelstad;

    Sammanfattning : Många städer försöker utmärka sig på den globala världsmarknaden genom att skapa varumärken för sin stad, så kallade city- och place branding, som översätts till marknadsföring på svenska. Dessa begrepp har fått relativt lite plats inom forskningen, vilket har resulterat i att konsekvenserna av att använda sig av city- och place branding är tämligen okända. LÄS MER