Sökning: "uppskattning lärare"
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden uppskattning lärare.
1. Internet för högstadiet : Utveckling av en lärarhandledning
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Arbetet som presenteras i rapporten beskriver utvecklingen av en lärarhandledning för undervisning om internet. Bakgrunden är kraven i grundskolans läroplan (Lgr22), och mer specifikt kursplanen i Teknik för årskurs 7-9, på att avhandla internet i undervisningen. LÄS MER
2. Fritidshemslärarens osynliga verktygslåda, relationspedagogikens och erfarenhetens betydelse i fritidshemslärarens yrke.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/LärarutbildningenSammanfattning : Syftet och tanken bakom det här självständiga arbetet är att synliggöra hur viktigt relationsskapande och således också relationen mellan lärare och elev är för elevernas lärande. Vi vill också bringa ljus på det som kallas erfarenhet och beprövad erfarenhet samt vad som egentligen händer med fritidshemmet om beprövad erfarenheten försvinner från verksamheten. LÄS MER
3. Vilka betydelser har positiva lärar- och elevrelationer i slöjden utifrån elevreflektioner
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med detta arbete är att undersöka om eleverna tycker att en god lärar- /elevrelation kan ha betydelse för arbetet i slöjden. Vi vill också veta hur eleverna tycker att lärarna ska göra för att bäst bygga upp en relation med eleverna. LÄS MER
4. Godkänt betyg i matematik 2b : Utveckling av ett utbildningsmaterial för att eleven ska klara av nationella provet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Sverige har under flera år fått svaga resultat i matematik i flera olika internationella undersökningar. Under min VFU-erfarenhet på ett gymnasium var matematik 2b en stor utmaning där cirka 83% av alla elever som skrev nationella provet år 2019 fick betyget F. LÄS MER
5. Hur kan elever förväntas utveckla identiteter om de inte ges möjligheten till det
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Denna uppsats ämnar att undersöka den roll subjektifikation har i grundskolans historieundervisning. Genom att tillämpa kvalitativa, semistrukturerade intervjuer med verksamma historielärare kring en planering av ett ämnesområde, är målet att utforska lärarens inställning till olika aspekter av utvecklingen av det autonoma identitetsskapande samt hur de inkluderas eller exkluderas i undervisningen. LÄS MER