Sökning: "ur ett klientperspektiv"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden ur ett klientperspektiv.

  1. 1. Revisionens värde ur ett klientperspektiv : En kvalitativ studie om gapet mellan klientens förväntningar ochupplevelse med en revision

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Fredrik Arvidsson; Tommy Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Audit; expectation gap; gap; expectations; perceived value; Upper Echelon Theory; core value; added value; corporate management; CEO; CFO; client perspective; Revision; förväntansgap; gap; förväntningar; upplevelser; Upper Echelon Theory; kärnvärde; mervärde; företagsledning; VD; Finansdirektör; klientperspektiv;

    Sammanfattning : Bakgrund: Revision har en framstående roll ur ett samhällsekonomiskt perspektiv, och har under sin framväxt möjliggjort samhällets ekonomiska framfart. Men i samband med denna framväxt har ett gap uppstått mellan klienters förväntningar och upplevt värde med en revision. LÄS MER

  2. 2. Specialisering - på vems bekostnad? : En scoping review avseende konsekvenser av ett specialiserat vs integrerat socialt arbete inom socialtjänsten.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbete

    Författare :Jeanette Ljung; Rodin Muhamad; [2023]
    Nyckelord :Specialiseringen; socialtjänst; generaliseringen; klient; brukare; konsekvenser; socialarbetare; socialt arbete; organisation.;

    Sammanfattning : Specialiseringen inom individ och familjeomsorgen har sedan 1980-talet börjat öka då den integrerade organisationen blev alltmer kritiserad. Syftet med den här studien är att få en bild av hur de organisatoriska förändringarna, från ett tidigare integrerat arbetssätt till en specialiserad organisation, påverkar kontakten mellan klienten och socialarbetaren samt vilka konsekvenser den här uppdelningen får för klienten och socialarbetaren. LÄS MER

  3. 3. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Elin Artig; Jessica Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Auditor; Client; Expectations; Relationships; Advice; Service Quality; Revisor; Klient; Förväntningar; Relationer; Rådgivning; Tjänstekvalitet;

    Sammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER

  4. 4. Vad föranleder och utgör revisorns värde? : Svenska små och medelstora företags upplevelser, förväntningar och syn på revisorn och dennes värde

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ola Olsson; Linnea Månsson; [2021]
    Nyckelord :The value of the auditor; client perceived value; core value; added-value; auditor; auditor-client relationship; expectation gap; client quality; Värdet av revisorn; samlat värde; kärnvärde; mervärde; revisor; relation mellan revisor och klient; förväntansgap; klientkvalitet;

    Sammanfattning : Prior research has shown that there are many factors affecting the client's perception of the auditor’s value. Furthermore, research has shown that the auditor can add multifaceted value to the client, often divided into core value and added-value. LÄS MER

  5. 5. Revisionsvärdet ur ett klientperspektiv : en kvalitativ studie om hur värde skapas för småföretagare

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomi

    Författare :Laureta Krasniqi; Moltas Elliver; [2020]
    Nyckelord :Audit value; client perspective; value added audit; added value; auditor; audit; Revisionsvärde; klientperspektiv; mervärde; värdeskapande revision; revisor;

    Sammanfattning : Tidigare studier har diskuterat att många små och medelstora företag sett revisorn och revideringen som en kostsam tjänst som ger lite värde. I och med avskaffandet av revisionsplikten år 2010 bestämde sig många små företag att avskaffa sina revisorer som en konsekvens av deras kostsamma tjänster. LÄS MER