Sökning: "ur ett klientperspektiv"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade orden ur ett klientperspektiv.
1. Revisionens värde ur ett klientperspektiv : En kvalitativ studie om gapet mellan klientens förväntningar ochupplevelse med en revision
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund: Revision har en framstående roll ur ett samhällsekonomiskt perspektiv, och har under sin framväxt möjliggjort samhällets ekonomiska framfart. Men i samband med denna framväxt har ett gap uppstått mellan klienters förväntningar och upplevt värde med en revision. LÄS MER
2. Specialisering - på vems bekostnad? : En scoping review avseende konsekvenser av ett specialiserat vs integrerat socialt arbete inom socialtjänsten.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HHJ, Avd. för socialt arbeteSammanfattning : Specialiseringen inom individ och familjeomsorgen har sedan 1980-talet börjat öka då den integrerade organisationen blev alltmer kritiserad. Syftet med den här studien är att få en bild av hur de organisatoriska förändringarna, från ett tidigare integrerat arbetssätt till en specialiserad organisation, påverkar kontakten mellan klienten och socialarbetaren samt vilka konsekvenser den här uppdelningen får för klienten och socialarbetaren. LÄS MER
3. Förväntningar i en revisor-klient relation : En kvalitativ studie ur ett revisor- och klientperspektiv
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : När konkurrensen i olika branscher ökar blir goda kundrelationer allt viktigare, inte minst i revisionsbranschen som på senaste årtionden har präglats av stark konkurrens och mättnad. Revisionen i sig har börjat betraktas som alltmer oviktig och många klienter efterfrågar även tjänster som skapar mervärde. LÄS MER
4. Vad föranleder och utgör revisorns värde? : Svenska små och medelstora företags upplevelser, förväntningar och syn på revisorn och dennes värde
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Prior research has shown that there are many factors affecting the client's perception of the auditor’s value. Furthermore, research has shown that the auditor can add multifaceted value to the client, often divided into core value and added-value. LÄS MER
5. Revisionsvärdet ur ett klientperspektiv : en kvalitativ studie om hur värde skapas för småföretagare
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Tidigare studier har diskuterat att många små och medelstora företag sett revisorn och revideringen som en kostsam tjänst som ger lite värde. I och med avskaffandet av revisionsplikten år 2010 bestämde sig många små företag att avskaffa sina revisorer som en konsekvens av deras kostsamma tjänster. LÄS MER