Sökning: "ur ett konsumentperspektiv"
Visar resultat 1 - 5 av 162 uppsatser innehållade orden ur ett konsumentperspektiv.
1. Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Titel: Financial Technology's effect on the Swedish banking Industry - A study on competition and competitive strategies Authors: Douglas Wilsby, Industrial Engineering 2018, LTH; Knut Winström, Mechanical Engineering 2018, LTH Supervisor: Ingela Elofsson, Division of Production Management at Faculty of Engineering LTH Background: The rapid advancement of technology has the potential to disrupt established industries, including the banking sector. Companies that fail to adapt to technological shifts risk losing their competitive advantage and face challenges. LÄS MER
2. Identitetsskapande genom hållbar konsumtion : En kvantitativ studie av miljöbilar ur ett konsumentperspektiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Klimatfrågan är en av dagens mest aktuella frågor och på internationell och nationell nivå beslutas om miljömål i samhället. Strävan efter hållbarhet genomsyrar alla områden och då transportbranschen med höga utsläpp för personbilar bidrar negativt till klimatet ställs krav på att införa nya miljövänliga lösningar. LÄS MER
3. Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv : En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Titel: Etik inom influencer marketing ur ett konsumentperspektiv - En kvantitativ studie bland sociala medier-användare i Sverige. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Carl-Ludwig Grafoson och Nina Törnblom Handledare: Blanca Astrid Moreno Datum: 2023 – Juni Syfte: Studiens syfte är att kartlägga hur vuxna användare av sociala medier i Sverige förhåller sig till olika aspekter av etik inom influencer marketing. LÄS MER
4. Influencer marketing och parasociala relationers maktutövande på konsumenter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur influencer marketing och parasociala relationer påverkar konsumenters konsumtion av skönhetsprodukter. För att besvara syftet har vi använt oss av två forskningsfrågor som lyder: “Vilken roll har sociala medier i konsumenternas val av skönhetsprodukter?” och “Varför köper konsumenter produkter som influencers rekommenderar?”. LÄS MER
5. Djurförsäkringen ur ett konsumentperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionenSammanfattning : The longstanding companionship between humans and pets, particularly cats and dogs, has evolved to the point where they are considered integral members of the family. However, despite their elevated status in our lives, the legal classi- fication of pets as objects remains prevalent in insurance law. LÄS MER