Sökning: "urban branding"
Visar resultat 1 - 5 av 61 uppsatser innehållade orden urban branding.
1. Byggarbetarna bakom den Globala Staden: En komparativ studie av arbetsförhållanden inom byggsektorn i Qatar och Singapore
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : In this study, the role that construction, architecture and infrastructure plays in efforts to advance within a global hierarchy of cities, as well as effects on the people behind the construction, are explored through the curious cases of Qatar and Singapore. Although drastically different in most cultural, geographical and historical aspects, these two cases demonstrate clear similarities in their strategies to obtain international status and acquire capital. LÄS MER
2. Competitive cities and architecture. : A case study of Malmo, Sweden
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Abstract This thesis explores the evolving relationship between architecture and the globally competitive city, specifically examining how architects are involved in the realization of market metaphors that underpin city-branding on global markets. Specifically, this research focuses on waterfront redevelopment projects of post-industrial cities. LÄS MER
3. Motiv bakom spårvägssatsningen i Lund
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie har undersökt spårvägsprojektet i Lund utifrån fokuset platsmarknadsföring, tillgänglighet, tillväxt och hållbar utveckling. Den har även fokuserat på motiven bakom spårvägen. Studien gör detta genom en kvalitativ forskningsmetod, där en textanalys har utförts av Lunds kommuns planeringsdokument. LÄS MER
4. Assembling Paint, Parties and Toxins
Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologiSammanfattning : Over the last decade, Swedish cities like Stockholm and Gothenburg have seen a decline in cultural events due to noise complaints, unsuitable locations, and changing demographics. Malmö, facing similar issues amid urban growth, introduced a 2021 planning program for the Sofielund industrial district, featuring a "cultural sound zone" to support cultural activities. LÄS MER
5. Varumärkesbyggande arkitektur : Arkitekturens betydelse för uppfattningen av en nation
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Senaste hundra åren har design utgjort en betydande komponent för uppfattningen av en nation. Typiska faktorer som utgör identiteten av en nation är ekonomi, kultur och politik, där nationers urbana miljö och uttryck utgör en betydande del för att utmärka och identifiera nationen. LÄS MER