Sökning: "urval fokusgrupp kvalitativ"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden urval fokusgrupp kvalitativ.

  1. 1. Elevers läsmotivation i årskurs 3 - en kvalitativ studie som behandlar vad som motiverar elever att läsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för naturvetenskapernas och matematikens didaktik

    Författare :Sofia Edlund; Elvira Norberg; [2023]
    Nyckelord :fokusgrupp; läsintresse; elever; inre och yttre motivation; självbestämmandeteorin;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att få fördjupade kunskaper om vad som motiverar elever att läsa. Studiens metod bestod av semistrukturerade fokusgruppsintervjuer med elever i årskurs 3 som deltagare. Studien baserades på tidigare forskning om läsmotivation samt självbestämmandeteorin som behandlar inre och yttre motivation. LÄS MER

  2. 2. Seniorers syn på delaktighet i vårdsammanhang : En kvalitativ studie om digital delaktighet i förhållande till Vision Ehälsa2025

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Dana Mehho; Fanny Tedeblad; [2023]
    Nyckelord :E-hälsa; Delaktighet; Vision Ehälsa 2025; 1177; UTAUT;

    Sammanfattning : I mars 2016 meddelade regeringen och Sveriges kommuner och regioner tillsammans att Sverige ska vara bäst på Ehälsa år 2025. Syftet är att ta tillvara på digitaliseringens möjligheter inom hälso- och sjukvård då Sveriges befolkning beskrivs vara ett av de mest digitalt mogna i världen. LÄS MER

  3. 3. Användargenererat innehåll på digitala marknadsplatser : En fallstudie om användarupplevelse och motivation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Susanna Vartanian; Moa Dahlberg; [2021]
    Nyckelord :Self-Determination Theory; User-Generated Content; Digital marketplace; Social networks.; Self-Determination Theory; Användarupplevelse; Användargenererat innehåll; Digitala marknadsplatser; Sociala nätverkssajter.;

    Sammanfattning : Digitala marknadsplatser är digitala plattformar baserade på användargenererat innehåll. De är svåra att etablera då de huvudsakligen är beroende av användarens motivation och fria vilja att bidra med innehåll. LÄS MER

  4. 4. DÖDEN OCH ARBETSPLATSEN - En kvalitativ sociologisk studie om att förstå arbetssituationen för en sörjande.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskap

    Författare :Ingrid Orsén; Håkan Robinson; [2020-08-18]
    Nyckelord :arbete; sociologi; sörja; stöd;

    Sammanfattning : Syfte - Ur ett sociologiskt perspektiv skapa förståelse för hur förlusten av en anhörig påverkat en arbetstagares situation på jobbet. Frågeställning - Vilken betydelse för den sörjande hade följande: 1 relationer med cheferna på arbetsplatsen? 2. relationer med kollegorna på arbetsplatsen? 3. LÄS MER

  5. 5. Influencers – din tysta röst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dennis Sahlström; Jakob Berglund; [2018]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; digitalt infödda; köpprocessen.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER