Sökning: "use of english in swedish advertising"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden use of english in swedish advertising.

  1. 1. Svenska reklambyråers användande av upplevelsedesign

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Informatik

    Författare :Matilda Stafås; [2020]
    Nyckelord :advertisingagencies; experiencedesign; marketing; Marknadsföring; reklambyråer; upplevelsedesign;

    Sammanfattning : Upplevelsedesign kan ge positiva effekter, både rent ekonomiskt men också i hur något uppfattas. För att fler ska få möjlighet att använda sig av upplevelsedesign krävs det att kunskap finns om ämnet inom reklambyråbranschen. LÄS MER

  2. 2. English Influence in Swedish Advertising: A Comparative Study of Recent English Loanwords and Swedish-English Code-Switching in the Printed and Online Versions of Five Magazines and Newspapers

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Emily Hesselmark; [2018]
    Nyckelord :code-switching; loanwords; advertising; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : This paper investigates to what extent Swedish-English code-switching and recent English loanwords occur in the printed and online versions of five newspapers and magazines. The newspapers and magazines that were included are Aftonbladet, Amelia, Elle, Café, and Helsingborgs Dagblad. LÄS MER

  3. 3. Swedes' Attitudes to the Use of English in Swedish Advertising

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Evelina Carling; [2018]
    Nyckelord :Logotypes; brand names; advertising; Swedish; English; attitudes; connotation;

    Sammanfattning : English is commonly used on the Swedish consumer market today. Not only is English present in Swedish print media but it is also highly present in everyday communication amongst Swedes. LÄS MER

  4. 4. Taggar och länkar - en ny era av marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emelie Czari; Ida Jarander; Josephine Teoh; [2016]
    Nyckelord :social media; Instagram; blogs; tags; ad links; eWOM; trustworthiness; sociala medier; Instagram; blogg; taggar; länkar; eWOM; trovärdighet;

    Sammanfattning : Den konstanta närvaron och fortsatta tillväxten av sociala medier har resulterat i en mängd utmaningar och desslika möjligheter för företag och hela industrier. Idag är Instagram och bloggar två av de mest framstående sociala medierna där användare, konsumenter, marknadsförare, påverkare och organisationer kan skapa synergier för att utöka både närvaro och bredda sin målgrupp. LÄS MER

  5. 5. A case study of the use of recent English borrowings and code-switching in advertisements in two Swedish lifestyle magazines

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för språk, litteratur och interkultur

    Författare :Anna Lenhult; [2014]
    Nyckelord :advertising; borrowing; code-switching; reklamannonser; låneord; kodväxling;

    Sammanfattning : This study is about English borrowings and code-switching in advertisements in the two Swedish lifestyle magazines Amelia and King. The investigation shows that recent English borrowings were found in 41% of the advertisements in Amelia and in 10% of the advertisements in King. LÄS MER